تلفن تماس :

1817 - 026

تاریخچه ی اسانس

Rate this post

تاریخچه لغوی اسانس

اسانس از کلمه فرانسوی Essence به فارسی وارد شده و در انگلیسی هم با این املا و با تلفظ متفاوت استفاده می شود. با توجه به اینکه در فارسی به جهت روابط تاریخی با فرانسه بیشتر اصطلاحات فرانسوی وارد زبان ما شده کلمه اسانس کاملا معمول شده و از آن برای معادل Essence استفاده می شود.

اگر بخواهیم بیشتر درباره تاریخچه ی اسانس بگوییم، اسانس Essence از لحاظ لغوی به معنای جوهر ، ماهیت و عنصر وجودی است. در یونان باستان فلاسفه بزرگ آن دوران معتقد بودند که جهان هستی از چهار عنصر (اسانس) آب ، باد ، خاک و آتش بوجود آمده و هر کدام از اینها یک ”اسانس” بودند که در فارسی از آنها به عنوان عناصر چهارگانه (اربعه) یاد شده است. فیثاغورس و ارسطو علاوه براین عناصر چهارگانه معتقد به عنصر پنجمی هم بودند که نام آن را اتر Ether به معنای آسمان گذاشتند.

چگونگی پیدایش اسانس

افراد زیادی برای یافتن این عنصر پنجم دست به کار شدند و مواد مختلفی را آزمایش کردند. در این میان توجه بعضی به طرف گیاهان معطری که بوی بسیار خوبی داشتند جلب شد و در پی آن شدند تا منبع این بو را بیابند. آنها بدین باور بودند که عنصر پنجم، همین مواد معطر گیاهان هستند. این مواد که با روشهای ابتدائی آن دوران استخراج می شد حالت روغنی داشت و روی سطح آب باقی می ماند. این موضوع سالها به همین شکل ادامه داشت.

در قرن شانزدهم یعنی در دوره رنسانس یک پزشک و کیمیاگر سوئیسی به نام پاراسلسوس Paracelsus روی این مواد تحقیق می کرد و به دنبال نامی مناسب بود. از آنجائیکه در زبان انگلیسی اسانس پنجم را quintessence و در لاتین quintessential میگویند و او با توجه به تصور پیشینیان که این مواد را اسانس یا عنصر پنجم تصور می کردند و به خاطر ماهیت ظاهرا روغنی، آنها را به اسانسها نسبت داد و روغنهای اسانسی یا Essential Oils نامید.

امروزه هنوز برای اسانسهای گیاهی در انگلیسی از اصطلاح Essential Oils استفاده می شود ولی در فارسی برای اسانسهای گیاهی اصطلاح ”اسانس” به کار برده می شود. به جهت فرار بودن اسانسها به آنها Volatile Oils هم گفته می شود. همچنین در پاره ای موارد به جهت اینکه ارسطو و فیثاغورث نام عنصر پنجم را اتر گذاشتند نامEthereal Oils نیز مربوط به همین مواد است.

این موضوع را در نظر داشته باشید که پتروشیمی دانشمند فعال در حوزه تامین مواد اولیه شیمیایی و آنتی فوم آمادگی خود را در زمینه ارائه و تامین انواع اسانس اعلام میدارد. جهت نیاز به هرگونه پشتیبانی، به صفحه تماس با ما مراجعه کنید.

مشاوره و درخواست همکاری

کارشناسان پتروشیمی دانشمند آماده پاسخگویی و ارائه خدمات به شما مشتریان گرامی میباشد.

تلفن تماس :
1817 - 026
ایمیل :
Info@chemical-co.com
شبکه های اجتماعی :
آنچه در این مطلب میخوانید !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *