تلفن تماس :

1817 - 026

ضد کف سیلیکونی

5/5 - (8 امتیاز)

ضد کف سیلیکونی

هنگامی که یک گاز در یک مایع پراکنده و تثبیت می شود، کف تشکیل می شود. در صورت عدم کف زدایی، توده حباب ها می توانند به سرعت رشد کنند و باعث بروز مشکل در سیستم شوند که یا حجم محصول را به شدت زیاد کنند یا در روند تولید محصول مشکل ایجاد کنند.

کف یا فوم به طور معمول طی فرآیندهای مخلوط کردن یا همزدن مکانیکی، اختلاط، تقطیر، تخمیر، فیلتراسیون و پر کردن اتفاق می افتد. در حالی که فرآیندهای مکانیکی می توانند کف را کنترل کنند، عوامل شیمیایی متنوع، مؤثر و اقتصادی تر هستند. استفاده از ضدکف، یکی از ساده ترین راه کارها برای حذف کف است. در واقع خاصیت دیسپرس کردن یا پراکندگی را به راحتی انجام می دهد، هیچ باقیمانده و بوی قابل توجهی باقی نمی گذارد و الزامات نظارتی مربوط را برآورده می سازد.

ضد کف سیلیکونی یا در اصل همان آنتی فوم سیلیکونی بر پایه پلیمرهای سیلیکونی هستند. این ها به صورت روغن یا امولسیون های پایه آب تولید شده اند. ترکیب سیلیکون شامل یک سیلیس آبگریز می باشد که در روغن سیلیکون پراکنده شده است. این ضد کف سیلیکونی از پراکنده شدن یا دیسپرس شدن یک سیلیس آبگریز در روغن سیلیکون تشکیل شده است. به منظور پایداری و اطمینان از دیسپرس شدن سیلیکون، به این ترکیب امولسیفایر اضافه می شود، این امولسیفایرها شامل گلیکول های سیلیکون و سایر ترکیبات سیلیکونی است.

ضد کف سیلیکونی

کنترل فوم مسئله ای اساسی برای تولید کنندگان در بسیاری از صنایع است. آن ها برای ساختن فرمولاسیون ضد کف (آنتی فوم و دیفومر)، از مواد معدنی با کارایی بالا استفاده می کنند. آنتی فوم های سیلیکونی دارای بالاترین کارایی عملکردی در صنایع و سیستم های مختلف برای کنترل کف را دارا می باشند.

این دسته از ضدکف ها، جزو پر کاربردترین و دفومرهای سنگین کار هستند. زیرا  در هر دو ضربه زدن به کف سطح و آزاد کردن هوای فرو رفته دارای کارایی بسیار مناسبی هستند.

انواع ضد کف سیلیکونی

اگر بخواهیم ضد کف سیلیکونی را از نظر ماهیت شیمیایی دسته بندی کنیم می بینیم که به دو دسته:

  1. آنتی فوم سیلیکونی مایع
  2. آنتی فوم سیلیکونی پودری

آنتی فوم های پودری در اصل دفع کننده های نفتی بر روی یک حامل ذرات مانند سیلیس هستند. این ها به محصولات پودری مانند سیمان، گچ و مواد شوینده اضافه می شوند.

مشخصات دیفومر سیلیکونی

شکل ظاهریمایع شیری رنگ ویسکوز
ماهیتغیر یونی (نانیونیک)
پایه شیمیاییپلی دی متیل سیلوکسان
PHخنثی

عملکرد آنتی فوم سیلیکونی

ضد کف های سیلیکونی می توانند به سرعت عمل کنند و به گونه ای که با استفاده از یک لایه فیلم فوم با استحکام، کف فوم موجود را از بین ببرند و باعث پارگی آن شوند. تنش سطح پایین قطرات ضد کف باعث می شود تا سیلیکون به طور مداوم در فیلم های کف مجاور جریان یابد و مانع از تشکیل کف مجدد روی سطح گردد.

مزایای استفاده از آنتی فوم سیلیکونی

آنتی فوم های سیلیکونی ما در کاربردهای مختلف صنعتی برای کنترل یا از بین بردن تولید فوم بهره وری را بهینه می کنند. دارای محدوده وسیع عملکردی در شرایط دشوار مانند درجه حرارت بالا و pH زیاد می باشد. استفاده از ضد کف سیلیکونی کیفیت محصولات نهایی را بهبود می بخشد و کارایی را افزایش می دهد و باعث کاهش مصرف زباله، مصرف انرژی و بازیافت می شود. از جمله دیگر مزایای آنتی فوم سیلیکونی بی خطر بودن محصول می باشد.

از دیگر مزیت های ضد کف های سیلیکونی می توان به عدم ایجاد خوردگی در تجهیزات، عدم فراریت و بازدهی بالا برای از بین بردن کف اشاره کرد.

کاربرد ضد کف سیلیکونی

آنتی فوم سیلیکونی در صنایع مختلفی کاربرد دارد. برای کاربردهای بسیار خاص نیز ممکن است ضد کف بر پایه فلوئوروسیلیکون مناسب باشد. از جمله کاربری های آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نفت و گاز و پتروشیمی
  • حفاری
  • تولید رزین های امولوسیونی
  • نساجی
  • داروسازی
  • صنایع غذایی
  • سموم کشاورزی
  • صنایع شوینده و پاک کننده
  • روغن خام و پالایش روغن
  • واحدهای تصفیه پساب
  • کاغذ سازی
  • صنایع تولید رنگ و مواد پوشش دهنده
  • صنعت نساجی و چرم سازی
  • تولید قطعات خودرو و لوازم جانبی
  • صنایع شیمیایی
  • محافظت از محصولات زراعی
  • ساخت پالپ

ویدیو ضد کف سیلیکونی

 

کاربرد ضد کف سیلیکونی در کاغذ سازی و صنعت چوب

در اوایل دهه 1990 میلادی، از امولوسیون ضد کف سیلیکونی که اختلال در سطح را کمتر کرده بود، در صنعت تهیه خمیر چوب و کاغذ سازی استفاده می گردید. که باعث کاهش BOD در رسوبات پساب می گردد.

کاربرد ضد کف سیلیکونی در صنعت ساختمان و بتن

از آنتی فوم سیلیکونی در مصالح سنگ ریخته گری بتونی برای ایجاد ستون های سنگی، طاق های دیواری یا سایر قطعات تزئینی به منظور جلوگیری از ایجاد حباب استفاده می شود.

در بسیاری موارد، از مواد پلی اورتان و لاتکس در فرآیند ریخته گری بتن استفاده می شود. این مواد سطح انقباض زیاد و متناقضی دارند که باعث ایجاد کف در محصول می گردد. آنتی فوم سیلیکونی دارای انقباض کم می باشد.

مواد پلی اورتان و لاتکس نه تنها در طی فرآیند تولید کوچک می شوند، بلکه رنگدانه ای نیز ندارند. رنگ سنگ بسیار مهم است زیرا اولین سنگ تولید شده باید با هزارمین سنگ تولید شده کاملاً مطابقت داشته باشد. هنگام استفاده از بتن برای ساخت سنگ مصنوعی، سیلیکون یک راه حل عالی برای رنگدانه رنگ است زیرا آبگریز است. رنگدانه های مورد استفاده در بتن ها دارای آب هستند، بنابراین رنگدانه ها به راحتی در قالب سیلیکون ارسال می شوند.

کاربرد ضد کف در صنعت سیمان

عملیات سیمان کاری لوله های جداری چاه نفت، امری بسیار مهم و ضروری در صنعت نفت می باشد که باید با بالاترین کیفیت انجام شود. یکی از عوامل کاهش کیفیت و مقاومت سیمان به وجود آمدن حباب‌ های گاز (کف) در توده آن است. بنابر این علاوه بر حضور ضد کف مخصوص حفاری در گل، این ماده در سیمان حفاری هم به کار می‌ رود. از انواع ضد کف ‌های موجود، ضد کف سیلیکونی بیشتر در این صنعت تایید شده و مورد استفاده قرار می‌ گیرد.

کاربرد ضد کف در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی و حفاری

در صنعت حفاری چاه ‌های نفتی به دو دلیل مجبور به استفاده از گل حفاری هستیم. دلیل نخست برای جابه جایی خرده حفاری و افزایش بازده مته است. دلیل دوم اختلاف فشار زیاد بین انتهای چاه با ابتدا چاه در حفاری چاه ‌های نفتی می‌باشد. این اختلاف سبب فوران سیالات داخل سازند به سطح خواهد شد و جهت جلوگیری از فوران این چاه‌‌ها، نیاز به حضور گل حفاری درون چاه می باشد. سنگین بودن گل حفاری اجازه برگشت سیالات به سطح را نمی‌ دهد اما اگر در آن کف تشکیل شود سبک شده و خاصیت خود را از دست می دهد. بنابراین استفاده از ضد کف مخصوص گل حفاری باعث جلوگیری از فوران چاه و وقوع خسارت های مالی و جانی می شود.

نفت خارج شده از چاه محتوی گاز و آب است. هنگام جداسازی نفت از گاز در تفکیک گرهای کارخانه‌ های بهره برداری، سطح مشترک گاز و نفت مستعد تشکیل کف می ‌باشد. تشکیل کف باعث کاهش راندمان جداسازی از یک سو و افزایش مایعات همراه گاز تفکیک شده از سوی دیگر می‌‌شود. بنابراین استفاده از ضد کف مناسب ضرورت دارد. در حال حاضر از ضد کف‌ های سیلیکونی در کارخانه‌ های بهره برداری استفاده می‌شود.

پتروشیمی دانشمند، تولید کننده آنتی فوم سیلیکونی مایع و آنتی فوم سیلیکونی پودری مطابق با دیتا شیت و بسته بندی درخواستی شما مشتریان گرامی می باشد. به منظور خرید ضد کف و دریافت قیمت آنتی فوم سیلیکونی می توانید با کارشناسان فروش پتروشیمی دانشمند تماس حاصل فرمائید.

لیست قیمت ضد کف سیلیکونی

ردیفنام محصولقیمت
1قیمت ضد کف سیلیکونی ISD-R100تماس بگیرید
2قیمت ضد کف سیلیکونی ISD-100تماس بگیرید
3قیمت ضد کف سیلیکونی ISD-200تماس بگیرید
4قیمت ضد کف سیلیکونی ISD-300تماس بگیرید
6قیمت ضد کف سیلیکونی پودری ISD-500تماس بگیرید
7قیمت ضد کف سیلیکونی ISD-600تماس بگیرید
8قیمت ضد کف سیلیکونی کنز ISD-700تماس بگیرید

 

مشاوره و درخواست همکاری

کارشناسان پتروشیمی دانشمند آماده پاسخگویی و ارائه خدمات به شما مشتریان گرامی میباشد.

تلفن تماس :
1817 - 026
ایمیل :
Info@chemical-co.com
شبکه های اجتماعی :
آنچه در این مطلب میخوانید !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *