تلفن تماس :

1817 - 026

اسانس آرایشی و بهداشتی

کاربرد اسانس روغنی در محصولات آرایشی و بهداشتی:

اسانس های روغنی به دلیل خاصیت ضد التهابی، ضد باکتری و ضد ویروسی در درجه اول در محصولات آرایشی طبیعی مورد استفاده قرار می گیرند. آن ها همچنین به عنوان عوامل محافظت کننده طبیعی عمل می کنند. علاوه بر این مزایا، اسانس های روغنی بر ارگانیسم انسان تأثیر مثبت دارند.

اسانس روغنی مایع:

روغن های اسانس مایعاتی هستند که از قسمت های گیاه مانند برگ ها، گل ها، بوته ها، شاخه ها یا پوست استخراج می شوند. در واقع بو یا طعم دهنده های مشخص گیاه را از آنجا استخراج می کنند. استخراج بیشتر از طریق تقطیر با بخار انجام می شود اما می تواند شامل استخراج CO2 یا پرس سرد باشد. روغن های اسانس از ترکیبات طبیعی و معطر ترین ها و استرها هستند که به سرعت در حال تبخیر هستند و بنابراین لزوماً ویژگی های معمول یک روغن را نشان نمی دهند. از روغن های اسانس در درجه اول در طعم دهنده ها، عطر سازی و مواد آرایشی استفاده می شود اما در مکمل های غذایی و صنایع غذایی نیز کاربرد دارد.

اسانس های بی خطر برای پوست:

برای مراقبت از پوست از اسانس آرایشی و بهداشتی اسطوخودوس، دانه هویج، گل رز، گل محمدی، کندر، شمعدانی، درخت چای، دارچین، کاج، لیمو، نعناع فلفلی، اکالیپتوس، پونه کوهی، آویشن، پرتقال و غیره استفاده می شود. اسانس معدنی که حاصل از روغن های معدنی است به دلیل مزایای متعدد در مراقبت از پوست، محصولات مراقبت از مو و رژ لب استفاده می شوند. آن ها از پوست در برابر کمبود آب بدن محافظت می کنند. آن ها برای پاکسازی و از بین بردن آرایش کارآمد هستند. همچنین کیفیت بافت ها را بهبود می بخشند.

کدام روغن در رژ لب استفاده می شود؟

از روغن ها و چربی های مختلف در رژ لب ها استفاده می شود. مانند روغن زیتون، روغن معدنی، کره کاکائو، لانولین و پترولاتوم. لازم است بدانید که یکی از مهم ترین آن ها روغن اسانسی است که برای خوشبو شدن و فواید دارویی و درمانی مختلف از اسانس های متفاوت آرایشی و بهداشتی در تولید رژ لب استفاده می شود.

انواع اسانس آرایشی و بهداشتی:

  • اسانس آرایشی و بهداشتی کره کاکائو:

    کره کاکائو سرشار از اسیدهای چرب است، به همین دلیل اغلب به دلیل توانایی آبرسانی و تغذیه پوست و بهبود قابلیت ارتجاعی، مورد توجه قرار می گیرد. اسانس چربی موجود در کره کاکائو برای نگه داشتن رطوبت مانعی محافظتی در برابر پوست ایجاد می کند.

  • اسانس آرایشی و بهداشتی زیتون:

    روغن زیتون اغلب به عنوان ماده موادی در محصولات شستشوی صورت استفاده می شود. لوازم آرایشی وجود دارد که پایه روغن زیتون دارند. این اسانس روغنی را می توان در برخی از صابون ها، شستشوی بدن و لوسیون ها نیز یافت. با استفاده از روغن زیتون به صورت مرطوب کننده و بدون هیچگونه مواد افزودنی، می توانید آن را مستقیماً روی پوست خود قرار دهید.

  • اسانس آرایشی و بهداشتی دانه هویج:

    این اسانس از بذر گیاه گلدار هویج توسط فرآیند تقطیر بخار استخراج می شود. که رایحه ای تند و شیرین دارد. روغن دانه هویج فشرده شده سرد، از دانه هویج فشرده می شود و در محصولات آرایشی و بهداشتی برای خواص ضد پیری در مراقبت از پوست استفاده می شود. اسانس دانه هویج خاصیت ضد باکتری، ضد قارچ، ضد التهاب و آنتی اکسیدان نشان داده است. آنچه که ندارد ویتامین ها و مواد مغذی تأمین شده توسط هویج است. اسانس هویج مایعی به رنگ زرد یا کهربایی تا قهوه ای مایل به نارنجی کمرنگ است که دارای بوی خاص چوبی خشک تا حدی خاکی است. روغن دانه هویج که در کاربردهای آرایشی استفاده می شود، می تواند به منظور ترمیم و جلوگیری از آسیب بیشتر پوست، مستقیماً پس از رقیق شدن روی پوست قرار گیرد.

  • اسانس آرایشی و بهداشتی گل رز:

    منبع این اسانس گلبرگ های رز می باشد که از تقطیر این گیاه به وجود آمدند و دارای بوی شیرین و تند می باشد. روغن اسانس حاصل از گیاه گل رز دارای فواید بالقوه وسیعی است. روغن گل رز برای بسیاری از افراد اثر آرام بخشی دارد، به گونه ای که اضطراب و استرس را کاهش می دهد.اسانس های روغنی همیشه باید قبل از افزودن به آب، در روغن حامل رقیق شوند. برای درمان اضطراب، استرس یا افسردگی، می توانید روغن گل رز را با استفاده از دستگاه پخش کننده استنشاق کنید یا آن را به آرامی بر روی سینه، گردن و مچ دست خود بمالید. حتماً قبل از تماس با پوست، آن را ابتدا با روغن حامل مانند روغن نارگیل، بادام یا جوجوبا مخلوط کنید. از این اسانس در تولید انواع عطرها و کرم ها و همچنین رژلب ها و لوازم آرایشی و بهداشتی استفاده می شود.

  • اسانس آرایشی و بهداشتی پاچولی:

    این اسانس در تولید انواع لوازم بهداشتی مانند صابون ها و شامپوها وانواع محصولات مراقبت شخصی کاربرد دارد. این گیاه در مناطق گرمسیری جنوب شرقی آسیا می روید. روغن پاچولی یک اسانس روغنی است که از برگ های گیاه پاچولی توسط فرآیند تقطیر با بخار تهیه می شود. روغن پاچولی دارای رایحه ای خاص است که ممکن است به عنوان چوبی، شیرین و تند توصیف شود. به همین دلیل این ماده غالباً به عنوان افزودنی رایحه در محصولاتی مانند عطر، مواد آرایشی و بخور استفاده می شود. روغن پاچولی دارای کاربردهای اضافی متنوعی در سراسر جهان است.این ماده همراه با روغن حامل (مانند جوجوبا، بادام شیرین یا آووکادو) ترکیب می شود. پاچولی بخشی از خانواده نعناع است، اما رایحه ای قدرتمند و مشکی دارد. به این معنی که احتمالاً کسی را پیدا نمی کنید که آدامس با طعم پاچولی بجوید. در عوض، از آن به صورت موضعی و معطر در سراسر جهان استفاده می شود. این اسانس روغنی پیچیده، حاوی ترکیبات طبیعی پچتولول، بولنزن و آلفا-گوائین است که به قابلیت انعطاف پذیری اسانس پاچولی کمک می کند.

  • اسانس آرایشی و بهداشتی کندر:

    توصیف از کندر از دوران باستان استفاده می شده است، این گیاه در درجه اول در خاورمیانه، آفریقای شمالی و هند می روید. روغن اسانس کندر به دلیل توانایی خود در کاهش علائم قابل مشاهده پیری مانند سفت شدن پوست و ایجاد ظاهر جوان و لطیف و تقویت بازسازی سلول مشهور است. این اسانس به شدت ضد التهاب و ضد عفونی کننده است، بنابراین در تولید کرم های صورت و محصولات مراقبت شخصی به کار می رود. روغن اسانس کندر در کاهش سرعت رشد تومور نیز موثر است. روغن اسانس کندر یک افزودنی عالی برای کاربردهای آرایشی، فرمول های مراقبت شخصی، صابون، عطر، بخور، شمع و رایحه درمانی است.

  • اسانس آرایشی و بهداشتی گریپ فروت:

    گریپ فروت ترکیبی است بین پرتقال شیرین و پوملو اندونزیایی. این اسانس روغنی با فشار دادن سرد روی پوست برای تولید روغنی تولید می شود که یک کپی معطر از میوه واقعی است. خواص قابض به کاهش چاقی، سلولیت و سفت شدن منافذ صورت کمک می کند و در نتیجه باعث جوانتر شدن چهره می شود. خاصیت ضدعفونی کننده ذاتی، روغن گریپ فروت را برای پوست های چرب و مستعد آکنه مناسب می کند. این ماده همچنین سیستم ایمنی بدن را بهبود می بخشد. برای پخش عطر و بوی تازه و نشاط آور بسیار شگفت انگیز است. از اسانس گریپ فروت به عنوان افزودنی در صنعت آرایشی، فرمول محصولات مراقبت شخصی، صابون ها، عطر، عود، شمع و رایحه درمانی است.

  • اسانس آرایشی و بهداشتی اسطوخودوس یا لوندر:

    اسطوخودوس یکی از معدود اسانس های روغنی است که می توان بدون رقیق سازی مستقیم، آن را روی پوست قرار داد. اسانس اسطوخودوس بلغاری علاوه بر موارد مورد استفاده در لوازم آرایشی، فرمول های مراقبت شخصی، صابون ها، عطر، عود، شمع و رایحه درمانی نیز مورد استقبال قرار می گیرد.

  • اسانس آرایشی و بهداشتی یلانگ یلانگ:

    این اسانس دارای رایحه ای شیرین ومیوه ای است و از گل گیاه Cananga odorata genuina تهیه می شود. مردم برای تقویت آرامش، از بین بردن باکتری ها، کاهش فشار خون و افزایش میل جنسی، روغن یلانگ یلانگ را به پوست می مالند. همچنین بخشی از اسپری ترکیبی است که برای از بین بردن شپش سر استفاده می شود. به عنوان طعم دهنده در صنایع غذایی استفاده می شود. به عنوان رایحه برای تولید مواد آرایشی و صابون به کار می رود. در اسپری حاوی کشنده ا مانند پرمترین و مالاتیون نیز موثر است.

  • اسانس آرایشی و بهداشتی گل شمعدانی یا اسانس جیرانیوم:

    به طور سنتی، روغن اسانس شمعدانی به عنوان ضد حشره استفاده می شود و همچنین به عنوان طعم دهنده مواد غذایی، نوشیدنی های غیر الکلی و نوشیدنی های الکلی مصرف می شد. منبع این اسانس روغنی گیاه جیرانیوم یا گل شمعدانی است که رایحه ای شیرین دارد. به طور کلی از نظر زیبایی و به صورت موضعی، اسانس شمعدانی مشهور است تا سلول های مرده را به طور موثر از بین ببرد، پوست را سفت کند، باعث بازسازی پوست جدید شود و علائم پیری را کاهش دهد. به همین منظور از اسانس شمعدانی در تولید انواع محصولات آرایشی و بهداشتی به کار می رود. رایحه شیرین و نشاط آور گل آن را به ماده ای ایده آل در تولید صابون ها و مواد آرایشی مانند کرم ها و عطرها تبدیل می کند. اصلی ترین ترکیبات شیمیایی اسانس شمعدانی عبارتند از: لینالول، فرمات ژرانیل، سیترونلول و جرانیول.

  • اسانس آرایشی و بهداشتی روغن درخت چای:

    منبع این اسانس روغنی برگ درخت چای می باشد. روغن درخت چای ارگانیک کویر دارای خاصیت ضدعفونی کننده ای است که ساخت و تولید انواع کرم ها و پمادها و داروها برای درمان بریدگی، سایش، سوختگی، گزش حشرات و انواع گزش ها کمک می کند. روغن درخت چای با تسکین و بهبود طیف وسیعی از مسائل پوستی در ارتقا سلامت پوست موثر است. مثلا در درمان خشکی پوست و اگزما و ساخت دهان شویه کاربرد دارد. روغن شامل بسیاری از مواد شیمیایی تشکیل دهنده است و در صورت قرار گرفتن در معرض هوا و اکسید شدن، ترکیب آن تغییر می کند. روغن درخت چای به دلیل خاصیت ضد التهابی و ضد میکروبی، برای درمان آکنه نیز مناسب است، بنابراین در تولید انواع کرم های زیبایی آرایشی و ژل های ضد آکنه به کار می رود. تصور می شود که قرمزی، تورم و التهاب را آرام می کند. حتی ممکن است به جلوگیری و کاهش جای زخم های آکنه کمک کند و پوستی صاف و شفاف برای شما ایجاد کند. استفاده از اسانس درخت چای به عنوان ضدعفونی کننده طبیعی برای دست ممکن است به از بین بردن تعدادی از میکروب های مسئول سرماخوردگی، آنفولانزا و سایر بیماری ها کمک کند. اثرات ضد باکتریایی اسانس درخت چای می توانند به کنترل بوی نامطبوع مربوط به تعریق کمک کند، بنابراین در ساخت انواع عطر، اسپری، مام و محصولات بهداشتی به کار می رود. همچنین برای درمان قارچ ناخن به عنواه قطره مصرف می شود. برای ساخت دهان شویه بدون مواد شیمیایی نیز از این اسانس آرایشی استفاده می شود. اسانس آرایشی و بهداشتی درخت چای در ساخت تمیز کننده همه منظوره مورد مصرف قرار می گیرد. در فرمولاسیون شامپوهای ضد شوره به منظور درمان پوسته یا شوره سر نیز به کار می رود.

  • اسانس آرایشی و بهداشتی دارچین:

    اسانس روغنی دارچین (سیلان) یک افزودنی درمانی برای تولید مواد آرایشی و بهداشتی است، که در فرمولاسیون محصولات مراقبت شخصی، انواع صابون ها، عطر سازی و رایحه درمانی استفاده می شود.

  • اسانس آرایشی و بهداشتی نعناع:

    این اسانس از گیاه گل دهنده نعناع تولید می شود. اسانس آرایشی نعناع منافذ پوست را تمیز و سفت می کند. این ماده همچنین افزودنی فوق العاده به فرمولاسیون آروماتراپی، صابون، شامپو، خمیر دندان و بخور دادن است. بنابراین در ساخت و تولید محصولات آرایشی و بهداشتی موثر است.

  • اسانس آرایشی و بهداشتی لیمو:

    این اسانس از پوست میوه با فشار سرد استخراج می شود. این اسانس روغنی در مواد پاک کننده و ادکلن به کار می رود و به طور گسترده ای در رایحه درمانی استفاده می شود.اسانس روغنی لیمو روی پوست چرب و ناخالصی های عمومی به خوبی کار می کند. این خاصیت قابض است که باعث کاهش سلولیت، چاقی و سفت شدن پوست می شود. به آکنه، زخم های دهان، واریس، آرتروز، دردهای عضلانی، روماتیسم، تورم مفاصل، گردش خون ضعیف، گلو و بیماری های تنفسی و نقرس کمک می کند. این اسانس آرایشی به عنوان آنتی اکسیدان و ضد عفونی کننده عمل می کند و برای درمان آکنه، اسپاسم، قارچ و ویروس ها موثر است. همچنین در ساخت حشره کش نیز به کار می رود. روغن اسانسی لیمو علاوه بر مواردی نظیر محصولات آرایشی، فرمول محصولات مراقبت شخصی، صابون، عطر، بخور، شمع و رایحه درمانی، یک ماده کمیاب و ارزشمند است.

  • اسانس آرایشی و بهداشتی پرتقال:

    این اسانس حاصل از پرس سرد پوست پرتقال شیرین است که دارای رایحه ای شیرین می باشد. روغن اسانس پرتقال به دلیل خاصیت انرژی زایی، تحریک کننده سیستم ایمنی، ضد باکتری و پاک کنندگی بسیار مشهور است. اسانس پرتقال به طور سنتی در ماساژها به عنوان عاملی که استرس، درد شکم، اسهال، یبوست، سو هاضمه یا هضم نامناسب و گرفتگی بینی یا اندام هایی مانند کبد را برطرف می کند، استفاده می شود. از گرید آرایشی این اسانس بیشتر در ساخت عطر و ادکلن استفاده می شود.

  • اسانس آرایشی و بهداشتی روغن لانولین:

    اسانی روغنی لانولین ماده ای مومی است که از گوسفند گرفته می شود. خاصیت نرم کنندگی آن باعث می شود ماده موثری در مبارزه با خشکی پوست و مو باشد. این ماده همچنین به عنوان مرطوب کننده لب های ترک خورده استفاده می شود. لانولین رطوبت را حفظ می کند و می تواند تا دو برابر وزن خود را در آب نگه دارد، به این معنی که در رطوبت محبوس در پوست خارق العاده است. خاصیت نرم کنندگی آن باعث می شود ماده اصلی بسیاری از کرم های صورت باشد.

کاربرد اسانس در شامپو:

روغن های اسانسی را می توان از طریق مختلف به شامپوها اضافه کرد. به منظورایجاد رایحه ای منحصر به فرد از اسانس ها در تولید شامپو استفاده می شود.

انواع اسانس در عطر و اسپری:

  • گلپر
  • چوب درخت سرو
  • دارچین
  • میخک
  • کندر
  • زنجبیل
  • زوفا
  • یاس
  • مرام پاچولی
  • گل سرخ
  • ریحان
  • ترنج
  • فلفل سیاه
  • هل
  • بابونه
  • رازیانه
  • شمعدانی
  • درخت عرعر
  • اسطوخودوس
  • گشنیز
  • اکالیپتوس
  • گریپ فروت
  • لیمو
4.5/5 - (31 امتیاز)
مشاوره و درخواست همکاری

کارشناسان پتروشیمی دانشمند آماده پاسخگویی و ارائه خدمات به شما مشتریان گرامی میباشد.

تلفن تماس :
1817 - 026
ایمیل :
Info@chemical-co.com
شبکه های اجتماعی :
آنچه در این مطلب میخوانید !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *