تلفن تماس :

1817 - 026

  1. صفحه اصلی
  2. /
  3. وبلاگ
  4. /
  5. صنایع
  6. /
  7. حذف کننده اکسیژن

حذف کننده اکسیژن

Rate this post

پتروشیمی دانشمند، تولید کننده مواد اولیه شیمیایی صنایع نفت و گاز و پتروشیمی و صنایع فولاد و آب و فاضلاب می باشد. همچنین تامین کننده مواد شیمیایی صنایع مختلف است. جهت خرید حذف کننده اکسیژن با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید.

زداینده اکسیژن یا O2 Scavenger چیست؟

حذف کننده اکسیژن ماده ای است که در آن یک یا چند ماده واکنش پذیر می توانند با اکسیژن ترکیب شوند و اکسیژن موجود را کاهش دهند یا به طور کامل از بین ببرند. یک نمونه از مواد اکسیژن زدا غیر آلی، سولفیت است، در حالی که نمونه هایی از پاک کننده های اکسیژن آلی شامل تانن، DEHA و کربوهیدرازید می باشند.

جاذب های اکسیژن به بسته بندی محصور شده اضافه می شوند تا به حذف یا کاهش سطح اکسیژن در بسته کمک کنند. آن ها برای کمک به حفظ ایمنی محصول و افزایش ماندگاری استفاده می شوند. انواع زیادی جاذب اکسیژن برای پوشش طیف گسترده ای از کاربردها در دسترس است. اجزای یک جاذب اکسیژن با توجه به کاربرد مورد نظر، فعالیت آب محصول محفوظ و سایر عوامل متفاوت هستند. غالباً جاذب اکسیژن در یک کیسه یا بسته متخلخل محصور می شود اما می تواند بخشی از فیلم ها و ساختارهای بسته بندی باشد. برخی دیگر بخشی از ساختار پلیمری هستند.

در واقع فرآیند اکسیژن زدایی با استفاده از ماده اکسیژن زدا صورت می گیرد.

انواع جاذب های اکسیژن:

  • سولفیت
  • تانن
  • DEHA یا دی اتیل هیدروکسیل آمین ما
  • کربوهیدرازید

ویژگی ها و مزایا O2 Scavenger:

اکسیژن زدا یا زداینده ی اکسیژن، کاملاً محلول و سازگار در آب دریا می باشد. مانند نمک های سدیم، پتاسیم، کلسیم و روی. این ماده با متالورژی CRA به راحتی قابل استفاده است. از حذف کننده اکسیژن بیشتر در مایعات استفاده می شود، زیرا فاقد مواد شیمیایی حاوی گوگرد می باشد و در دماهای پایین و سطح pH پایین، تاثیر بیشتری دارد. مواد از بین برنده اکسیژن به راحتی در آب نمک پراکنده می شوند.

فرآیند حذف اکسیژن یا O2 با استفاده از اکسیداسیون آهن :

هنگامی که یک جاذب اکسیژن از بسته بندی محافظ خود خارج می شود، رطوبت موجود در جو اطراف شروع به نفوذ به ذرات آهن داخل کیسه جاذب می کند. رطوبت آهن را فعال می کند و اکسید می شود و اکسید آهن تشکیل می شود. به طور معمول، قبل از شروع فرآیند زنگ زدگی باید حداقل 65٪ رطوبت نسبی در جو اطراف داشته باشد. برای کمک به فرآیند اکسیداسیون، کلرید سدیم به مخلوط اضافه می شود، به عنوان یک کاتالیزور یا فعال کننده عمل می کند و باعث می شود پودر آهن حتی با رطوبت نسبتاً کم نیز اکسید شود. با مصرف اکسیژن برای تشکیل اکسید آهن، سطح اکسیژن در جو اطراف کاهش می یابد. فناوری جذب کننده از این نوع ممکن است سطح اکسیژن را در جو اطراف به زیر 0.01٪ کاهش دهد. اکسیداسیون کامل 1 گرم آهن می تواند 300 سانتی متر مکعب اکسیژن را در شرایط استاندارد از بین ببرد. اگرچه سایر فن آوری ها می توانند مقدار بیشتری از بین ببرند، آهن مفیدترین می باشد، زیرا مانند ترکیبات گوگرد بو ایجاد نمی کند و مانند ترکیبات آلومینیوم منفعل نمی شود. بسیاری از گزینه های دیگر برای غذا بی خطر نیستند. میزان رطوبت مبتنی بر آهن آن ها را در کاربردهای حساس به رطوبت بی اثر می کند.  

اکسیداسیون پودر آهن پاک کننده های اکسیژن تجاری موجود به صورت کیسه های کوچک حاوی عوامل احیا کننده فلزی مانند اکسید پودر آهن، کربنات آهن و پلاتین فلزی است. اکثر این حذف کنندگان بر اساس اصل اکسیداسیون آهن در حضور آب است.

کاربرد حذف کننده اکسیژن:

جاذب های اکسیژن، محلول را در یک واکنش شیمیایی بی ضرر تصرف می کنند تا اکسیژن را برای واکنش های خورنده از دسترس خارج کنند. استفاده از پاک کننده های اکسیژن در کاربردهایی که باید مایعات در چاه حفر شود، بسیار حیاتی است. اکسیژن اضافی ممکن است هنگام تحریک در سطح حل شود.

حذف کننده اکسیژن یا زداینده اکسیژن در دیگ بخار یا بویلر چیست؟

زداینده های اکسیژن دیگ بخار برای حذف اکسیژن محلول از آب خوراک دیگ های بخار استفاده می شود. اکسیژن محلول در دیگ بخار در دما و فشار بالاتر بسیار خورنده است. کنترل خوردگی دیگ بخار، خوردگی فلزی مربوط به اکسیژن مسئله قابل توجهی در عملکرد و نگهداری سیستم های دیگ های بخار صنعتی و کارخانه تولید بخار است. حضور اکسیژن در بویلرها، یکی از عوامل بروز خوردگی می باشد. برای اطمینان از نگهداری چنین سیستم های دیگ بخار و راندمان مطلوب آن ها، حفظ شرایط صحیح آب در همه زمان ها ضروری است. با استفاده از زداینده اکسیژن با دقت انتخاب شده که به طور خاص برای کنترل خوردگی بویلر و کنترل خوردگی آب در گیاهان پرورش بخار طراحی شده اند، می توان به این مهم دست یافت.

حذف کننده های اکسیژن آب دیگ بخار پیشرفته به طور علمی برای مقابله با اثرات مخرب خوردگی مربوط به اکسیژن در سیستم های دیگ بخار صنعتی، سیستم های آب گرم و کارخانه تولید بخار، به کار می روند. بنابراین به کاهش هزینه های نگهداری، حفظ کارایی دیگ بخار و افزایش عمر کارخانه و تجهیزات کمک می کند. این اکسیژن زداها شامل مخلوط های شیمیایی تانن، سولفیت، کربوهیدرازید و DEHA یا دی اتیل هیدروکسیل آمین می باشند.

حذف کننده های اکسیژن غیر آهنی:

عملکرد از بین برنده اکسیژن تحت تأثیر دمای محیط و رطوبت نسبی است. در فن آوری های جدید بسته بندی ممکن است از پلیمرهای مهار کننده اکسیژن برای جلوگیری از بلعیدن تصادفی از بین برنده های اکسیژن استفاده شود. در حالی که اکثر زداینده های استاندارد اکسیژن، حاوی کربنات آهن و یک کاتالیزور متال هالید هستند، چندین نوع غیر آهنی مانند آسکوربات با کربنات هیدروژن سدیم و غیره موجود می باشد. اسید اسکوربیک غالباً برای کاهش اکسیژن برای تولید محیط های بی هوازی در میکروبیولوژی استفاده می شود.

کاربرد زداینده اکسیژن:

  • در صنایع غذایی به حفظ عطر و طعم تازه آجیل بو داده و قهوه کمک می کند. از اکسیداسیون ویتامین های A ، C و E جلوگیری می کند.
  • در داروسازی، عمر داروها را افزایش می دهد.
  • کپک را در پنیرهای طبیعی و سایر محصولات لبنی تخمیر شده مهار می کند.
  • در نگهداری میوه و سیفی جات، قهوه ای شدن غیر آنزیمی میوه ها و برخی از سبزیجات را به تأخیر می اندازد.
  • کمبود اکسیژن به ایجاد محیطی بدون آفت در موزه ها کمک می کند.
  • فناوری مهار اکسیژن می تواند به سرعت سطح اکسیژن موجود در ظروف در بسته را به زیر 0.01٪ کاهش دهد.
  • در کیت ها و دستگاه های تشخیص پزشکی به کار می رود.
  • برای تولید آرد و اقلام دانه ای کاربرد دارد.

اکسیژن زدایی:

Oxygen Scavengers خطی از حذف کننده های مایع برای حذف اکسیژن و دی اکسید کربن (CO2) از آب هایی است که برای گرم کردن، خنک سازی، حفاری یا سیلاب های آب استفاده می شود. این محصول شامل مهار کننده های نوع کاتدی برای بهبود کنترل خوردگی در سیستم های گل پلیمری و یک کنسانتره برای رقیق سازی با آب برای ازبین برنده های اکسیژن مایع یا مهار کننده های خوردگی ترکیبی است.

ضروری است. ماده اکسیژن زدا، اکسیژن محلول در کلیه تجهیزات سطحی شامل شناورها، خطوط تأمین سطح و تجهیزات/ مخزن مربوط به آب دریا و سیستم های تزریق آب تولید شده را حذف می کند. زداینده های اکسیژن می توانند مشکلات ناشی از وجود اکسیژن موجود را برطرف کرده و از هجوم اکسیژن در آینده جلوگیری کنند.

لیست قیمت زداینده اکسیژن:

ردیف

نام محــــــــــصول

قیمت

1

قیمت حذف کننده اکسیژن سولفیت

تماس بگیرید.

2

قیمت O2 Scavenger

تماس بگیرید.

3

قیمت اکسیژن زدا تانن

تماس بگیرید.

4

قیمت از بین برنده اکسیژن DEHA

تماس بگیرید.

مشاوره و درخواست همکاری

کارشناسان پتروشیمی دانشمند آماده پاسخگویی و ارائه خدمات به شما مشتریان گرامی میباشد.

تلفن تماس :
1817 - 026
ایمیل :
Info@chemical-co.com
شبکه های اجتماعی :
آنچه در این مطلب میخوانید !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *