تلفن تماس :

1817 - 026

دی اکتیل فتالات

دی اکتیل فتالات نوعی روغن بی رنگ است که دارای بویی بسیار ملایمی می باشد. یکی از پر مصرف ترین پلاستی سایزرهای جهانی مورد استفاده است، که در روند انواع تولید پلیمرها دخالت داشته و از تمام پلاستیک های موجود در جهان را 40% شامل می شوند. این محلول توانایی ترکیب با آب را ندارد اما در محصول های غیر قطبی و سایر روغن ها به خوبی ترکیب می شود.

برای خرید دی اکتیل فتالات و اطلاع از قیمت دی اکتیل فتالات با پتروشیمی دانشمند در ارتباط باشید.

جدول مشخصات فنی روغن DOP:

فرمول شیمیاییC24H38O4
شکل ظاهریبی رنگ، مایع روغنی
چگالی 0.99g/ml
جرم مولکولی 390.564g/mol
نقطه ذوب50°C−
نقطه جوش385°C
حلالیت در آب٪0.00003
فشار بخار0/01mmHg>

دی اکتیل فتالات (روغن DOP) چیست:

بیس (2-اتیل هگزیل) فتالات، یک ترکیب آلی با فرمول شیمیایی C₆H2 (CO2C₈H₁₇) است. DEHP متداول ترین عضو در گروه فتالات ها است که به عنوان نرم کننده استفاده می شود. این دیستر اسید فتالیک و 2-اتیل هگزانول با شاخه است. این مایع چسبناک بی رنگ در روغن حل می شود، اما در آب حل نمی شود.

تاریخچه روغن DOP:

دی اکتیل فتالات نوعی روغن است که در خانواده ی استر فتالات دسته بندی می گردد و یکی از مهم ترین مواد نرم کننده در تولید pvc (پودر گرانول) می باشد و توانایی تولید انواع پلیمرهای مختلف را دارد.

دی اکتیل فتالات نخحستین بار در سال 1933 در ژاپن تولید و به مورد استفاده قرار گرفت و پس از آن در سال 1939 این روغن توسط آمریکا به تولید انبوه رسید و بیشتر کشورهای جهان برای ساخت پلاستیک و پلیمرها به این ماده رو آوردند. امروزه برای تولید دی اکتیل فتالات به انیدرید فتالیک مایع، الکل مانند مانند: متانول یا 2 اتیل هگزانول یا ایزودکانول نیاز می باشد که این مواد در یک راکتور وارد شده و در دمای 130 تا 230 درجه ی سانتیگراد تحت تاثیر کاتالیست هایی مانند سولفوریک اسید غلیظ یا پاراتولوئن سولفوریک اسید غلیظ یا پاراتولوئن سولفونیک اسید قرار گرفته و دچار واکنش می گردد که حاصل این واکنش دی اکتیل فتالات است.

این راکتور می تواند به صورت پیوسته و ناپیوسته این محصول را تولید کند که نوع ناپیوسته ی آن را کیفیت مطلوب تر و بالاتری برخوردار است. برای تولید این ماده در ابعاد کم و به صورت محدود از واکنش انیدرید فتالیک یا نرمال اکتیل بروماید استفاده می شود. این روغن شیمیایی دچار تبخیر نمی گردد و بویی نداشته و اشتعال پذیر نیست. این روغن شیمیایی در برابر سایش و خوردگی شیمیایی مقاوم است  و یک عایق الکترونیکی و نارسانا است.

کاربرد DOP در صنعت:

  • به عنوان نرم کننده صنعتی
  • برای تولید گرانول سازی
  • در صنعت کابل سازی
  • برای ساخت شیلنگ
  • در صنعت رنگ و رزین
  • تولید کنندگان چرم مصنوعی
  • برای تولید کفش
  • در صنعت چسب
  • برای ساخت و تولید اسباب بازی

لیست قیمت دی اکتیل فتالات:

ردیفنام محصولقیمت
1قیمت روغن DOPتماس بگیرید.
Rate this post
مشاوره و درخواست همکاری

کارشناسان پتروشیمی دانشمند آماده پاسخگویی و ارائه خدمات به شما مشتریان گرامی میباشد.

تلفن تماس :
1817 - 026
ایمیل :
Info@chemical-co.com
شبکه های اجتماعی :
آنچه در این مطلب میخوانید !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *