نونیل فنل مول 10 + کاربرد در نساجی، کشاورزی و صنعت شوینده

نونیل فنل مول 10 + خرید قیمت کارخانه + ارسال نمونه رایگان

نونیل فنل مول 10 (نونیل فنل اتوکسیلات مول) یا صابون مول ۱۰ سرطان زاست؟ کاربرد در صنعت نساجی، شوینده و کشاورزی + خرید این ماده شیمیایی با قیمت تولیدی


نونیل فنل اتوکسیلات مول 10 چیست؟

نونیل فنل 10 یک سورفکتانت با ده شاخه ی اتوکسیله می باشد و بر مبنای ترکیبی به نام نونیل فنل اتوکسیلات است.

نونیل فنول اتوکسیلات یکی از سورفکتانت های غیریونی است که در عرصه تجارت با نام صابون مول نیز شناخته می شود. این ترکیب از افزایش گاز اتیلن اکسید به نونیل فنول به دست می آید و عدد 10 در حقیقت تعداد مول های اتیلن اکسید واکنش داده شده با نونیل فنل است؛ بنابراین تفاوت نونیل فنل های مختلف اعم از نونیل فنل 4، نونیل فنل 5، نونیل فنل 9 و غیره به دلیل متفاوت بودن تعداد مول های اتیلن اکسید واکنش داده شده با نونیل فنل است که هر شاخه ی متصل به نونیل فنل، شاخه ی اتوکسیله نامیده می شوند. این تعداد شاخه، نونیل فنل 10 را از نظر خواص شیمیایی و فیزیکی متمایز می کند.

همان طور که مطرح شد نونیل فنل 10، ترکیبی غیر یونی است و علاوه بر خاصیت شویندگی عالی، بوی کمی دارد. این ماده به شکل مایع روغنی شفاف است که در دمای 40 درجه سانتیگراد نگه داری می شود.

کاربرد نونیل فنل اتوکسیله:

به طور کلی اتوکسیلات ها، در فرآیندهای صنعتی بسیار پرکاربرد هستند و کاربردهای مختلف اتوکسیلات های نونیل فنل شامل استفاده از آن ها به عنوان شوینده، پاک کننده های صنعتی، ضدعفونی کننده ها، تثبیت کننده ها، مواد ضد کف، پخش کننده ها و امولسیون کننده های مواد شیمیایی کشاورزی می باشد.

از سایر کاربردهای صنعتی نونیل فنل اتوکلیسلات ها می توان به فلزکاری، جوهرزدایی کاغذ، پردازش نساجی، سنتز آنیونی سورفکتانت ها، کنترل گرد و غبار، صنعت چسب، لوازم آرایشی و دارویی اشاره کرد. این مواد همچنین در تولید انواع روغن های روان کننده و صنعت تولید پلاستیک به مصرف می رسد.

نونیل فنل مول 10 + خرید قیمت کارخانه + ارسال نمونه رایگان

شایان ذکر است که نونیل فنل 10 اتوکسیلات، ترکیبی با غلظت بسیار بالا می باشد که همین امر باعث افزایش مصرف آن در ماده اولیه صابون ها می باشد. این ماده در تولید شامپو و شوینده ها و همچنین در صنعت نساجی نیز مورد استفاده واقع می شود.

همان طور که در بالا گفته شد دارای نونیل فنل اتوکسیلات 10  یک عضو خاص از خانواده اتوکسیلات نونیل فنل با ویژگی ها و کاربردهای متمایز است.

ویژگی های نونیل فنل مول 10:

یکی از ویژگی های کلیدی نونیل فنل 10، آب دوستی نسبتاً بالاتر این ترکیب در مقایسه با سایر انواع نونیل فنل اتوکسید ها است؛ این خاصیتِ افزایش حلالیت آب باعث می شود که نونیل فنل 10 در فرآیند هایی که اختلاط و توزیع یکنواخت مواد ضروری است، مفید واقع شود، مانند پلیمریزاسیون (فرآیند پلیمر شدن) امولسیونی، فرآوری نساجی و فرمولاسیون های مربوط به کشاورزی.

کاربرد نونیل فنل مول 10 در صنعت نساجی:

نونیل فنل مول 10 + خرید قیمت کارخانه + ارسال نمونه رایگان

در صنعت نساجی، نونیل فنل 10 به عنوان یک عامل مرطوب کننده، امولسیفایر (امولسیون کننده) و پخش کننده استفاده می شود. توانایی آن در فرآیند انحلال (حل شدن) موثر مواد شیمیایی و رنگ های مختلف نساجی، به کاربرد مداوم و یکنواخت این مواد کمک می کند و منجر به بهبود کیفیت محصول می شود.

کاربرد نونیل فنل مول 10 در کشاورزی:

نونیل فنل مول 10 + خرید قیمت کارخانه + ارسال نمونه رایگان

در بخش های مربوط به فرمولاسیون کشاورزی از خواص منحصر به فرد نونیل فنل 10 بهره برداری می شود. این سورفکتانت معمولا به عنوان یک عامل کمک کننده در فرمولاسیون آفت کش ها و علف کش ها استفاده می شود، به طوری که وجود این ماده باعث افزایش تَرشوندگی (خیس شدن)، پخش و همچنین نفوذ مواد فعال می شود و در نهایت اثربخشی آن ها را بهتر می کند.

کاربرد

مول 10 در صنعت شوینده:

نونیل فنل مول 10 + خرید قیمت کارخانه + ارسال نمونه رایگان

علاوه بر موارد نام برده شده، نونیل فنل 10 در حوزه ی بهداشت صنعتی و چربی زدایی مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین از قابلیت های شویندگی و امولسیون کننده ی آن برای حذف آلاینده هایی که سخت از سطوح و تجهیزات پاک می شوند، استفاده می شود.


نتیجه گیری :

در این مقاله نونیل فنل مول 10 + کاربرد در نساجی، کشاورزی و صنعت شوینده را به صورت مختصر بررسی کردیم و با کاربرد و فرآیند های متفاوت این ماده در دنیای شیمی آشنا شدیم. مقاله نونیل فنل مول 10 + کاربرد در نساجی، کشاورزی و صنعت شوینده توسط تیم پتروشیمی دانشمند (تولید کننده انواع مواد شیمیایی با بهترین کیفیت) تهیه و تنظیم شده است.
جهت خرید و استعلام قیمت نونیل فنل مول 10، لطفا با کارشناسان و مشاورین ما در ارتباط باشید

 

دکمه بازگشت به بالا