تلفن تماس :

1817 - 026

آنتی استاتیک پارچه

پتروشیمی دانشمند تولید کننده مواد آنتی استاتیک پارچه و سایر مواد تعاونی نساجی می باشد.

این ماده به عنوان آنتی استاتیک سازگار با نرم کن سیلیکونی می باشد. و همچنین این ماده برای کلیه الیاف مصنوعی و ترکیب آن ها با الیاف طبیعی قابل استفاده می باشد. الیاف آنتی استاتیک ماده رسانایی و الیاف پلی استر است که با پیوستن به عملکرد رسانای ریز الیاف مصنوعی تشکیل می شود. پارچه آنتی استاتیک معمولاً ترکیبی از الیاف ضد استاتیک و نخ پلی استر است.

آنتی استاتیک پارچه چیست؟

از طریق فن آوری نخ ریسی کامپوزیت، می توان از مواد رسانای سطح فیبر استفاده کرد و از طریق لایه هسته مقاومت فیبر پلی استر خالص از ستون فقرات، عملکرد ضد الکتریکی قابل توجهی از فیبر است. پارچه آنتی استاتیک دارای مشخصات واجد شرایط استاندارد است.

جدول مشخصات فنی آنتی استاتیک پارچه: 

کد آنتی استاتیک پارچه

AT-K200

شکل ظاهری

مایع ویسکوز بی رنگ

pH

8-7

ماهیت یونی

نانیونیک

خاصیت حل شوندگی

به هر نسبتی در آب سرد و گرم حل می شود.

آیا پنبه آنتی استاتیک است؟

در گذشته اکثر لباس های محافظتی که در زمینه ESD استفاده می شد، 100٪ پنبه بود. مانند تمام الیاف طبیعی، این مزیت را دارد که بدون استفاده از تجهیزات اضافی، حداقل در برابر آنتی استاتیک تجمع می یابد. پنبه از این جهت که می تواند الیاف اصلی آن شل شود، خطر ایجاد می کند.

در چه محصولاتی از پارچه آنتی استاتیک استفاده می شود؟

در صنایع پتروشیمی، اتاق نقاشی، کفش ایمنی تسمه نقاله و خدمات آتش نشانی، نیاز به کنترل دقیق صنعت الکتریسیته ساکن است. فراتر از لباس فرم کارمندان، پارچه آنتی استاتیک نیز در موارد زیر استفاده می شود: صندلی های ایستگاه کاری، تسمه های زمین، دستکش، تشک های محل کار و بسته بندی شیوع مواد در یک محیط تولیدی یا اتاق تمیز به سطح کلی ایمنی ESD مورد نیاز بستگی دارد. علاوه بر این، “دسته” هایی از پارچه آنتی استاتیک وجود دارد که مقاومت کلی مواد را در برابر تجمع الکتریسیته ساکن رتبه بندی می کند. بالاترین سطح ایمنی و آسایش را برای نیروی کار: صنایعی مانند مواد شیمیایی، نفت و گاز، تاسیسات و حمل و نقل (مواد خطرناک) در معرض چالش های ایمنی بی نظیری هستند که خطر انفجار تنها یکی از آن هاست. اهمیت لباس محافظی را که قادر به جلوگیری از شارژ الکترواستاتیک است، به نام لباس ضد الکتریسیته ساکن می باشد.

ویژگی های آنتی استاتیک پارچه:

  • الکتریسیته ساکن را روی الیاف مصنوعی از بین می برد و خاصیت آبدوستی را افزایش می دهد.
  • به راحتی روی پارچه شسته می شود.
  • در برابر حرارت مقاوم می باشد.
  • به صورت اسپری و رمق کشی قابل استفاده می باشد.
  • این ماده روی خصوصیات الیاف تاثیر منفی نداشته و روی شید رنگ تاثیر ندارد.
  • با هر نوع آبی سازگار می باشد.
  • نسبت به عملیات مکانیکی سازگار بوده و باعث نرم شدن زیر دست الیاف می شود.
  • در محیط های قلیایی و اسیدی ضعیف پایدار می باشد.

چه چیزی پارچه آنتی استاتیک را بسیار خاص می کند؟

اگرچه این لباس معمولاً برای استفاده در محیط کار با حساسیت الکترواستاتیک به کار می رود، اما پارچه آنتی استاتیک به طور خاص طراحی شده است تا از استحکام و اطمینان بیشتری نسبت به آنچه معمولاً در یک لباس یا کالای پارچه ای پیدا می کنید، شامل مقاومت در برابر آب و دوام کلی.

پارچه های پلی استر ضد استاتیک:

پارچه های آنتی استاتیک، پارچه های پلی استر نیز نامیده می شوند. حذف آن بر اساس مکانیزم آزاد سازی و خنثی شارژ است. هنگامی که پایه است، الکتریسته ساکن روی پارچه با تخلیه قرنیه فیبر رسانا خنثی می شود و همچنین می تواند از طریق فیبر رسانا به زمین تخلیه شود، هنگامی که پایه نیست، با استفاده از یک تخلیه قرن ضخیم از فیبر رسانا حذف می شود.

علت استاتیک چیست؟

الکتریسیته ساکن در اثر اصطکاک و جداسازی موادی تولید می شود که به آن تولید تریبوالکتریک می گویند. الکترون ها از یک ماده به ماده دیگر منتقل می شوند و هر دو ماده شارژ می شوند. از آنجا که الکترون دارای بار منفی است، ماده ای که الکترون را به دست می آورد دارای بار منفی است، در حالی که ماده ای که الکترون را تحویل می دهد، بار مثبت دارد. سری تریبو الکتریک اغلب در توضیح الکتریسیته ساکن استفاده می شود. مواد زیادی وجود دارند که می توانند باعث ایجاد الکتریسیته ساکن شوند، این لیست تنها تعدادی از آن هاست.

(هوامثبت، دست انسان، موی انسان، نایلون، پشم، خز، ابریشم، کاغذ، پنبه، چوب، لاستیک، ریون، پلی استر، پلی اتیلن، پی وی سی (وینیل)، سیلیکون، تفلون)

دوز مصرف آنتی استاتیک پارچه در سیستم رمق کشی:

میزان مصرف آنتی استاتیک پارچه در سیستم رمق کشی 2 تا 4 گرم بر لیتر می باشد.

دوز مصرف آنتی استاتیک پارچه در سیستم پد:

میزان مصرف آنتی استاتیک پارچه در سیستم پد 5 تا 10 گرم بر لیتر است.

لیست قیمت آنتی استاتیک پارچه:

ردیف

نام محصول

قیمت

1

قیمت AT-K200 آنتی استاتیک پارچه

تماس بگیرید

4.8/5 - (10 امتیاز)
مشاوره و درخواست همکاری

کارشناسان پتروشیمی دانشمند آماده پاسخگویی و ارائه خدمات به شما مشتریان گرامی میباشد.

تلفن تماس :
1817 - 026
ایمیل :
Info@chemical-co.com
شبکه های اجتماعی :
آنچه در این مطلب میخوانید !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *