تلفن تماس :

1817 - 026

نرم کن کاتیونیک خمیری

پتروشیمی دانشمند تولید کننده نرم کن کاتیونیک خمیری و انواع نرم کن هاست. جهت اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید و با کارشناسان فروش شرکت تماس حاصل نمائید.

نرم کن کاتیونیک

این نرم کن جهت الیاف آکرولیک و سلولزی مناسب است و قابلیت نفوذ فوق العاده به داخل ساختمان لیف دارد. برای استفاده در سیستم رنگرزی، کلاف رنگ کنی و سیستم پد پارچه مناسب است و تا دمای 180 درجه سانتیگراد مقاومت دارد و در دمای 220 درجه سانتی گراد تجزیه می شود.

شکل ظاهری این ترکیب به صورت مایع سفید شیری رنگ است با خلوص بالا و ماهیت کاتیونی.

نرم کن کاتیونیک خمیری
نرم کن کاتیونیک خمیری

جدول مشخصات فنی نرم کن کاتیونیک خمیری:

نام محصول

نرم کن کاتیونیک خمیری کد soft-Ps 200

خاصیت

اين ماده نرمي فوق العاده بر روی كليه الياف ايجاد می كند.

پایه شیمیایی

مشتقات آميد اسيدهای چرب

ماهيت يونی

كاتيونيک

شکل ظاهری

مایع ويسكوز زرد رنگ غلیظ

ماده فعال یا درصد اکتیو

25%

(10 درصد) PH

7-6

خاصیت حل شوندگی

به هر نسبتی در آب حل می شود.

مقاومت در برابر آب

بسیار خوب

خصوصیات نرم کن کاتیونیک خمیری:

نرم کن کاتیونیک خمیری یکی از انواع ترکیبات شیمیایی می باشد، که قابلیت خمشی بهتری در منسوجات به وجود می آورد. به دلیل اینکه روغن ها و واکس ها تفکیک می شوند، حالت شکنندگی ایجاد می شود، که با استفاده از نرمکن می توان مشکل را حل کرد و حالت نرم کنندگی را به صورت اولیه تغییر داد.

نرم کن کاتیونیک خمیری به روش اسپری یا پیکاپ به مقدار لازم و مناسب بر روی نخ یا الیاف اعمال می گردد، که در سیستم های مربوط به رنگرزی مقدار pH حمام را قبل از مصرف با اسید استیک به 5 تا 5.5 می رسانند و زمانی که دما به درجه 40 الی 50 درجه سانتیگراد برسد، نرم کن را به حمام رنگرزی اضافه می کنند.

برای کار با هاسپل این مقدار را 0.1 تا 3 درصد با توجه به وزن کالا می رسانند، و برای کار با بویین این مقدار را به 0.5 تا 2 درصد از وزن کالا می رسانند، برای کار با سیستم ریسندگی مقدار 0.5 تا 1 پیکاپ را نسبت به وزن کالا استفاده می کنند، برای محلول 10تا 20 درصدی که ساخته شده است. و اگر بخواهیم از روش پد کردن پارچه استفاده کنیم، میزان مصرف باید 20 الی 50 گرم در لیتر باشد.

نرم کن کاتیونیک خمیری با آب سرد رقیق می شود. این ماده، سازگار با عوامل تکمیل کننده کاتیونی و غیر یونی است. از نظر پایداری ذخیره سازی اگر به طور مناسب هم زده شود، خوب است.

مکانیزم نرم کن کاتیونیک خمیری:

نرم کن کاتیونیک خمیری با رقیق شدن در آب باعث کاهش مولکول کوچک نرم کن و دمای انتقال مسی شود. نرم کن کاتیونیک خمیری باعث جهت گیری حالت آبگریز مولکول ها نیز می شود که خصوصیات نرم کنندگی بسیار خوبی برای نرم کن کاتیونیک ایجاد می کند و همین امر باعث می شود که نرم کننده های غیر یونی خاصیت آبدوستی بیشتری داشته باشند. از این رو، نرم کن ها دارای مولکول هایی با دو بخش آبدوست و آبگریز هستند، که باعث کیفیت نرم کنندگی می گردد. از طرفی جهت گیری نرم کننده های غیر یونی به سطح لیف بستگی دارد، که قسمت آبدوست نرم کن به سمت آبدوست و بخش آبگریز نرم کن به سمت آبگریز جذب شود.

نرم کن کاتیونیک خمیری به دلیل اثر بالای نرم کنندگی و ثبات در شستشو به روش رقیق شدن در آب به نسبت حجمی که محلول دارد، برای همه الیاف ها نسبت به وزن کالا مورد استفاده قرار می گیرد. به دلیل اینکه نرم کن کاتیونیک خمیری با مواد شیمیایی آنیونی ناسازگار است، باعث دور شدن از سطح لیف و ایجاد لایه های آبگریز می شود.

دوز و میزان مصرف نرم کن کاتیونیک خمیری:

میزان مصرف در صنایع مختلف، متفاوت است.

  • برای صنایع تریکو: 1-3 % براساس وزن کالا
  • درجه حرارت: 40-45 درجه سانتیگراد
  • مدت زمان: 30-15 دقیقه
  • برای صنایع سنگشویی: 2-4 % بر اساس وزن کالا
  • درجه حرارت: 40-45 درجه سانتیگراد
  • مدت زمان: 15 دقیقه
  • برای الیاف پلی استر:3 %- 0.1 % بر اساس وزن کالا به همراه روغن آنتی استاتیک

این نرم کن، یک ماده نرم کننده غیر یونی به شکل غلیظ (100٪) است، که به دلیل خاصیت غیر زرد شدن، برای پایان دادن به ویژه کالاهای سفید استفاده می شود. به راحتی به شکل خمیری به غلظت دلخواه تبدیل می شود.

کاربرد نرم کن کاتیونیک خمیری:

این ماده، یک نرم کننده غیر یونی برای پارچه های نخی و مخلوط آن ها است. به دلیل خاصیت غیر زرد شدن، مخصوصاً برای اتمام کالاهای سفید استفاده می شود. علاوه بر نرمی، دسته ای حجیم تر می دهد و همچنین در اتمام پارچه های جوراب بافی سفید استفاده می شود. این ماده همچنین دارای خواص ضد استاتیکی خوبی است و بنابراین می تواند برای اتمام پارچه های مصنوعی و ترکیبات آن ها مورد استفاده قرار گیرد.

نرمکن کاتیونیک خمیری، خاصیت روانکاری خوبی دارد و بنابراین می تواند در فرمولاسیون های نهایی رزین برای بهبود مقاومت در برابر کشش و پارگی استفاده شود. همچنین می تواند برای اتمام نخ دوخت به منظور ایجاد بخیه خوب استفاده شود.

نرم کن کاتیونیک خمیری مناسب روش رمق کشی جهت نرم کردن پارچه جین و کتان در پروسه های سنگ شویی و همچنین نرم کن مناسب جهت تولید الیاف پلی استر استفاده می گردد.

خاصیت کلی نرم کن کاتیونیک:

نرم کننده های چرخه شستشو معمولاً حاوی سورفاکتانت های کاتیونی از نوع آمونیوم کواترنر به عنوان ماده اصلی فعال هستند. سورفاکتانت های کاتیونی به خوبی به الیاف طبیعی مانند پشم و پنبه می چسبند، اما کمتر به الیاف مصنوعی چسبیده می شوند. نرم کننده های کاتیونی با مواد سورفکتانت آنیونی در مواد شوینده سازگار نیستند، زیرا با آن ها ترکیب می شوند و رسوبی جامد ایجاد می کنند. این فرآیند مستلزم آن است که نرم کننده در چرخه شستشو اضافه شود. نرم کننده پارچه باعث کاهش جذب پارچه می شود، که بر عملکرد حوله ها و پارچه های میکروفیبر تأثیر منفی می گذارد.

چرا نرمکن کاتیونیک خمیری به صورت امولسیون وجود دارد؟

نرم کن های کاتیونیک به علت اینکه حلالیت کمی در آب دارند، معمولا به صورت امولسیون روغن در آب خریداری می شوند و به دلیل اینکه نرم کن کاتیونیک خمیری روغن را جذب می کند، باعث زرد شدن کالا در دماهای بسیار زیاد می شود، که همین امر باعث نامطلوب شدن ثبات نوری در رنگ های مستقیم و رادیواکتیو می شود. بنابراین از این ماده در هر سیستمی استفاده نمی گردد. و به علت سمی بودن آن برای جلوگیری از خطرات و آسیب های زیست محیطی، باید فاضلاب ناشی از این مواد را تصفیه کرد.  زیرا علاوه بر خسارت زیست محیطی، همچنین باعث مسمومیت ماهی ها و قابلیت ضعیف زیست تخریبی نیز می شود. اگر در کنار نرمکن کاتیونیک خمیری از ترکیبات آنیونی استفاده شود، باعث جذب شدن پساب ها با ته نشین شدن و جذب سطحی مواد شیمیایی پر خطر زیست محیطی می گردد.

لیست قیمت نرمکن کاتیونیک خمیری:

ردیفنام محصولقیمت
1قیمت نرم کن کاتیونیک خمیریتماس بگیرید
5/5 - (4 امتیاز)
مشاوره و درخواست همکاری

کارشناسان پتروشیمی دانشمند آماده پاسخگویی و ارائه خدمات به شما مشتریان گرامی میباشد.

تلفن تماس :
1817 - 026
ایمیل :
Info@chemical-co.com
شبکه های اجتماعی :
آنچه در این مطلب میخوانید !

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *