ماده شیمیایی پلی الکترولیت چیست؟

ماده شیمیایی پلی الکترولیت چیست؟

عموما پلی الکترولیت پلیمر کاتیونی و آنیونی دارد و پلیمر بدون بار یا نانیونیک آن در بازار طرفدار چندانی ندارد. پلی آکریل آمید ها به دو فرم مایع و پودری تولید می شوند، که اصولا فرم پودری آن ها به دلیل داشتن درصد خلوص بالاتر، توانایی انعقاد سازی با دوز کمتری دارد، بنابراین قوی تر است و بیشتر مورد مصرف است. ماده شیمیایی پلی الکترولیت وزن مولکولی های متفاوت و همچنین دانسیته های مختلفی دارد. یک فلوکولانت یه عنوان عامل جداکننده ی پودری یا جداکننده جامد از مایع به کار می رود.

MSDS پلی الکترولیت یا MSDS پلی آکریل آمید: 

پلی آکریل آمید با برندهای مختلفی نظیر پلی الکترولیت شیان((Xian، پلی الکترولیت فویون (Foyon) ، پلی الکترولیت تیانران(Tianrun)، پلی الکترولیت(BASF)، پلی الکترولیت بسفلاک (Besfloc)، پلی الکترولیت کمیرا (Kemira)، پلی الکترولیت اکوبلو (Ecoblue) ، پلی الکترولیت اکو گرین (Ecogreen)، پلی الکترولیت زیتگ (Zetag) ، پلی الکترولیت زتافلاک (Zetafloc) ، پلی الکترولیت تیانا (Tiyana) به بازار عرضه می شود که پتروشیمی دانشمند تنها نماینده رسمی برند شیان چین در ایران می باشد. لازم به ذکر است مشتریان گرامی بدانند که با تلاش نیروهای تحقیق و توسعه، پتروشیمی دانشمند موفق به  تولید پلی الکترولیت پودری با برند تیانا نیز شده است. 

به منظور دریافت دیتاشیت پلی آکریل آمید یا آنالیز پلی الکترولیت Data Sheet با واحد فروش تماس حاصل نمایید.

پلی الکترولیت آنیونی چیست؟

به هموپلیمرها و کوپلیمرهای نمک اکریلیک اسید با آکریل آمید که دارای بار الکتریکی منفی می باشند، پلی آکریل آمید آنیونی یا پلی الکترولیت آنیونی گفته می شود. این پلیمر خطی کاملا محلول در آب است و تحت پلیمریزاسیون دما بالا، سنتز می شود.

ماده شیمیایی پلی الکترولیت چیست؟

پلی الکترولیت آنیونی در حلال های آلیفاتیک، استون، بنزن، اتر و سایر حلال های ارگانیک تقریبا نامحلول می باشد، اما خواص ارزشمندی دارد. این پلی الکترولیت آنیونی می تواند عمل لخته سازی، ضخیم شدن، خاصیت برشی، پراکندگی را به راحتی انجام دهد، بنابراین در بازیافت روغن، کارخانجات سنگبری، فرآوری مواد معدنی، شستشوی زغال سنگ، متالورژی، انعقاد مواد شیمیایی، کاغذ سازی، صنعت نساجی، تولید شکر، داروسازی، حفاظت از محیط زیست، بتن و مصالح ساختمانی، کشاورزی و صنایع دیگر استفاده شود.

ماده شیمیایی پلی الکترولیت کاتیونی چیست؟

به نانوذرات کاتیونی، هموپلیمرها یا کوپلیمر هایی با آکریل آمید دارای بار مثبت هستند، پلی الکترولیت کاتیونی گفته می شود. این سه مونومر، کاتیونی هستند و مونومر کاتیونی، چگالی، بار و وزن مولکولی آن ها به هم وابسته است. این پلی آمین ها از اپی کلرو هیدرین و آمین های ثانویه همانند دی متیل آمین ساخته می شوند. 

ماده شیمیایی پلی الکترولیت نانیونیک چیست؟

به هوموپلیمرهای آکریل آمید که بدون با یا عملا خنثی هستند، پلی الکترولیت غیر یونی یا نانیونیک گفته می شوند.

مکانیزم پلی الکترولیت کاتیونی در تصفیه فاضلاب:

به هنگام ترکیب شدن پلی آکریل آمید کاتیونی با فاضلاب، گروه های آمید فعال جاذب زنجیره پلیمری روی سطح مواد معلق یا سطح کلوئیدها در فاضلاب قرار می گیرند و ایجاد پل می کنند.

این عمل طوری اتفاق می افتد که شروع به خارج کردن آب از ساختار جدید خود، می کنند. در ابتدا لخته کوچک ایجاد می شود، سپس فلاک های بزرگتر تشکیل می شود.

این فلاک ها  سرعت رسوب در شفاف کننده ها، سرعت شناور شدن در سیستم های DAF و آبگیری از لجن را افزایش می دهند. این پلی الکترولیت کاتیونی در تصفیه خانه فاضلاب خانگی یا فاضلاب شهری، کاغذسازی، صنعت نفت و گاز و پتروشیمی، به منظور انعقاد انواع مواد شیمیایی، صنایع معدنی و نساجی استفاده می شوند.

تفاوت بین فلوکولانت های معدنی و آلی:

ماده شیمیایی پلی الکترولیت های معدنی و پلی الکترولیت های آلی، دارای ویژگی های انعقادسازی یا لخته سازی هستند. پلی الکترولیتهای معدنی بیشتر جایگزین کمک منعقد کننده یا فلوکولانت ها هستند. اما پلی الکترولیتهای آلی چون رسوب گذاری دارند و در آن ها املاح وجود دارد، پلیمرهایی با وزن مولکولی بالا می باشند. کمک منعقد کننده های معدنی، نمکی حاصل از فلزات چند منظوره مثل آهن و آلومینیوم هستند که روند رسوب گذاری آن ها کاملا با فلوکولانت های آلی متفاوت است. 

ماده شیمیایی پلی الکترولیت چیست؟

کاربرد ماده شیمیایی پلی الکترولیت:

پلی الکترولیت در تصفیه آب و فاضلاب، بازیافت نفت، به منظور حذف رنگ، ساخت کاغذ، پردازش مواد معدنی و غیره کاربردهای مختلفی دارند.


 

به منظور خرید ماده شیمیایی پلی الکترولیت و جهت دریافت نمونه پم با بخش فروش پتروشیمی دانشمند تماس بگیرید. قیمت پم برای هر وزن مولکولی متفاوت است. پتروشیمی دانشمند، تولید کننده پلی آکریل آمید آنیونی و کاتیونی می باشد.

📞 تماس با ما

شرکت پتروشیمی دانشمند ، فعالیت خودرا درزمینه تامین مواد اولیه صنایع چرم سازی و ریسندگی از سال 1372 آغاز نمود و درراستای گسترش فعالیت های این مجموعه و حرکت به سوی توسعه و در جهت نیل به مقاصد خود، اقداماتی انجام داده است.

دکمه بازگشت به بالا