پلی آکریل آمید PAM یا فلوکولانت و 3 نکته که نمی دانید !

پلی آکریل آمید PAM یا فلوکولانت در تصفیه آب و فاضلاب:

PAM به طور گسترده در انواع کاربردهای تصفیه آب استفاده می شود. آن ها شامل تصفیه آب صنعتی، تصفیه فاضلاب و تصفیه زهکشی است. پلی آکریل آمید به دلیل توانایی آن در افزایش ویسکوزیته و افزایش لخته سازی ذرات برای تصفیه آب ایده آل است.

لخته سازی فرآیندی است که در آن ذرات معلق در یک سیال رسوب می کنند و یک توده یا لخته تشکیل می دهند. PAM دارای کیفیت انعقاد خوبی است که آن را برای تصفیه آب بهترین می کند. انعقاد همه چیز در مورد تبدیل مایع به حالت جامد یا نیمه جامد با افزودن یک ماده شیمیایی یا منعقد کننده خاص است. محصولات پلی آکریل آمید نیز با آب ترکیب می شوند و هیدروکسیدهای نامحلول تولید می کنند.

تاثیر دما بر عملکرد فلوکولانت (پلی آکریل آمید PAM) :

دمای آب بر سرعت هیدرولیز فلوکولانت و سرعت و ساختار تشکیل آلوم تأثیر می گذارد. هیدرولیز انعقاد بیشتر یک واکنش گرماگیر است. هنگامی که دمای آب پایین است، سرعت هیدرولیز کند و ناقص است. در دمای پایین، ویسکوزیته آب زیاد است، حرکت براونی ضعیف می‌شود، تعداد برخورد ذرات کلوئیدی لخته‌ساز و ذرات ناخالصی در آب کاهش می‌یابد و نیروی برشی آب افزایش می‌یابد که مانع از چسبندگی متقابل می‌شود. از لخته های منعقد شده؛ بنابراین، با وجود افزایش با دوز فلوکولانت، تشکیل لخته ها هنوز بسیار کند است و ساختار شل و ذرات کوچک است که حذف آن را دشوار می کند.

پلی آکریل آمید PAM یا فلوکولانت و 3 نکته که نمی دانید !

دمای پایین تأثیر کمی بر لخته‌سازهای پلیمری دارد. البته باید توجه داشت که هنگام استفاده از فلوکولانت های پلیمری آلی، دمای آب نباید خیلی بالا باشد. دمای بالا به راحتی باعث پیری یا حتی تجزیه شدن لخته های پلیمری آلی برای تولید مواد نامحلول می شود و در نتیجه اثر انعقاد را کاهش می دهد.

تاثیر pH بر عملکرد پلی آکریل آمید PAM:

مقدار pH آب تاثیر زیادی بر اثر استفاده از فلوکولانت معدنی دارد. مقدار pH به نوع فلوکولانت انتخاب شده، دوز و اثر ته نشینی انعقادی مربوط است. H+ و OH موجود در آب در واکنش هیدرولیز فلوکولانت شرکت می کنند. بنابراین، مقدار pH به شدت بر سرعت هیدرولیز لخته، شکل موجود و عملکرد هیدرولیز تأثیر می گذارد.

قلیایی بودن آب بر روی مقدار pH اثر بافری دارد. زمانی که خاصیت قلیایی کافی نیست، آهک و سایر عوامل باید برای تکمیل آن اضافه شود. هنگامی که PH آب بالا است، باید اسید اضافه کنید تا PH را خنثی کنید. در مقابل، فلوکولانت های پلیمری کمتر تحت تاثیر pH قرار می گیرند.

لخته سازی چیست؟

ذرات ناخالصی موجود در آب با مکانیسم‌هایی مانند فشرده‌سازی لایه دوگانه الکتریکی و خنثی‌سازی الکتریکی، با لخته‌ساز برهمکنش می‌کنند و پایداری را از دست می‌دهند یا کاهش می‌دهند و فرآیند تولید ریز لخته‌ها را انعقاد می‌گویند.

پلی آکریل آمید PAM یا فلوکولانت و 3 نکته که نمی دانید !

فرآیند انباشتگی برای تشکیل ریز لخته ها تحت هم زدن مواد پل زدن و جریان آب، از طریق پل جذبی و جذب شبکه رسوب و مکانیسم های دیگر برای رشد به لخته های بزرگ، لخته سازی نامیده می شود.

پی نوشت :

پلی آکریل آمید PAM را ممکن است با برند های زیر بشناسید :

پلی آکریل آمید BASF ، پلی آکریل آمید زتافلاک، پلی آکریل آمید مگافلاک، پلی آکریل آمید چاینا فلاک، پلی آکریل آمید PAM شیان، پلی آکریل آمید SLCHEM، پلی آکریل آمید SNF ، پلی آکریل آمید داو، پلی آکریل آمید KEMFLOC

پس اگر این اسامی را جایی دیدید تعجب نکنید و همه اسامی برند های مطرح از ماده شیمیایی پلی آکریل آمید PAM هستند.


 

به منظور خرید پلی آکریل آمید PAM یا فلوکولانت با قیمت مناسب، کافی است با بخش فروش پتروشیمی دانشمند تماس برقرار کنید تا کارشناسان فروش فلوکولانت به شما مشاوره رایگان دهند تا بهترین محصول را با بهترین کیفیت مناسب کار خود تهیه فرمایید.

📞 تماس با ما

شرکت پتروشیمی دانشمند ، فعالیت خودرا درزمینه تامین مواد اولیه صنایع چرم سازی و ریسندگی از سال 1372 آغاز نمود و درراستای گسترش فعالیت های این مجموعه و حرکت به سوی توسعه و در جهت نیل به مقاصد خود، اقداماتی انجام داده است.

دکمه بازگشت به بالا