تلفن تماس :

1817 - 026

  1. صفحه اصلی
  2. /
  3. وبلاگ
  4. /
  5. انواع نرم کن ها
  6. /
  7. نرم کن سیلیکونی هیدروفیل

نرم کن سیلیکونی هیدروفیل

Rate this post

نرم کن سیلیکونی هیدروفیل:

نرمکن سیلیکونی هیدروفیل، یک امولسیون سیلیکونی آب دوست اصلاح شده با اپوکسید است. نرم کننده های هیدروفیل هم برای الیاف طبیعی و هم الیاف مصنوعی مانند پنبه، کتان و پلی استر میل خوبی دارند. پارچه های تحت درمان دارای نرمی بادوام، نفوذ پذیری خوب هوا، آب دوستی و لغزندگی هستند. این درمان همچنین خواص ضد الکتریسیته ساکن می دهد. خصوصاً خاصیت ضد پیلینگ را به الیاف مصنوعی می دهد. این نرمکن ها هیچ گرایشی از امولسیون زدایی ندارد. از نظر شکل ظاهری به صورت مایع شفاف و مبهم است. نوع سیلیکون آن، میکرو سیلیکون آب دوست یا هیدروفیل است که ذاتی واکنش پذیر می باشد و طبیعت کاتیونی دارد.

جدول مشخصات فنی نرم کن سیلیکونی هیدروفیل:

شکل ظاهری

مایع زرد رنگ روشن

pH

5

درصد ماده خشک

30%

انحلال

به هر نسبتی در آب حل می شود

انواع نرم کن هیدروفیل:

  • نرم کن های سیلیکونی
  • نرم کن الاستومر سیلیکون
  • نرم کن آب دوست
  • نرم کن های غیر یونی
  • نرم کن های کاتیونی
  • نرم کن های ضد ازن نرم کننده
  • نرم کن مو پلی استر (مو مصنوعی)

نرم کن سیلیکونی آب دوست:

نرم کن هیدروفیل، نرم کننده سیلیکونی آب دوست یونیک است. نرم کن سیلیکونی هیدروفیل از نظر لطافت عالی هستند و جذب خوبی را به لایه های تصفیه شده می دهد. روی پنبه، پلی استر و مخلوط آن ها قابل استفاده است. این ماده برای کاربردهای مختلف مانند حوله، پیراهن رنگ شده با نخ، پارچه های تریکو و پارچه های گرم پایین مناسب است.  این نرمکن با زیر دست قابل قبول و خاصیت هیدروفیلی فوق العاده جهت آبدوستی انواع پارچه مورد مصرف قرار می گیرد. علاوه بر زیر دست عالی، خاصیت هیدروفیلی بسیار خوبی نیز به پارچه می دهد. به راحتی مورد استفاده قرار می گیرد و امکان رقیق سازی و استفاده از آن در خطوط تولید امکان پذیر می باشد. این نرم کن در محیط اسیدی تا دمای 80 درجه سانتیگراد، مقاوم وپایدار است. و در برابراثر زردی از ثبات خوبی برخوردار است.

دوز مصرف نرم کن سیلیکونی هیدروفیل:

بسته به زیر دست و هیدروفیلی، دوزینگ مصرف این ماده از 10 تا 30 گرم بر لیتر بر روی پارچه پیشنهاد می شود.

فرآیند تولید نرم کن سیلیکونی یا هیدروفیل:

سیلیکون در امولسیون های آب می تواند توسط پلیمریزاسیون یا توسط امولسیون مکانیکی یک پلیمر سیلیکون با یک یا چند سورفاکتانت و آب تولید شود. از آنجا که سیلیکون ها بسیار آبگریز هستند، تولید مکانیکی پایدار آن ها بسیار مشکل است. به طور کلی لازم است سیلیکون را با یک سورفکتانت و مقدار کمی آب تحت برش مکانیکی بالا مخلوط کنیم، تا یک “فاز ضخیم” غیر نیوتنی ایجاد شود، که بسیار ویسکوزیته بالا در نرخ برش پایین و اغلب تنش تسلیم (رفتار ویسکوپلاستی) از خود نشان می دهد. امولسیون حاصل می تواند با آب بیشتر و سورفاکتانت رقیق شود. در مقیاس صنعتی، ماهیت بسیار چسبناک این امولسیون “فاز ضخیم” منجر به خطر اختلاط ناهموار یا گرمازدگی موضعی در هنگام انجام فرآیند به صورت دسته ای می شود. برای تولید سیلیکون در امولسیون آب، مایع پلی سیلوکسان، حداقل یک سورفاکتانت و آب به طور مداوم با یک نسبت مخلوط کن با برش بالا تغذیه می شوند، تا یک روغن چسبناک در امولسیون آب که به طور مداوم از میکسر خارج شود. محتوای پلی سیلوکسان مخلوط تغذیه شده با مخلوط کن با برش بالا معمولاً بین 70 تا 90٪ از نظر وزنی تشکیل شده است.

میکسر با برش بالا برای تشکیل یک امولسیون فاز ضخیم از پلی دی متیل سیلوکسان با یک سورفاکتانت غیر یونی و آب است. سپس امولسیون فاز ضخیم حاصل با آب رقیق شده و یک سورفکتانت نمک آمونیوم کواترنر اضافه می شود.

از این رو، به منظور بهبود اقتصاد کلی فرمول، ضمن حفظ مزایای معمول مراقبت از پارچه سیلیکون ها مانند خشک شدن سریع، سهولت اتو کشیدن و غیره و خاصیت های استفاده از محصول نرم کننده پارچه مانند ویسکوزیته، نیاز به امولسیون پلیمرهای سیلیکونی هنگام تهیه نرم کننده پارچه وجود دارد. و ثبات امولسیون تشکیل شده باید پایدار باشد تا هم از کرم زدگی و هم از ادغام جلوگیری کند که برای پایداری محصول مضر است.

روغن های سیلیکونی یا آلی با ویسکوزیته های مختلف و دارای عملکردهای مختلف می توانند به طور موثر هنگام پردازش نرم کننده پارچه امولسیون شوند. این فرآیند شامل تشکیل یک پراکندگی آبی فاز ضخیم نمک آمونیوم کواترنر با روغن سیلیکون یا آلی و همچنین مخلوط بیشتر آب اضافی برای تشکیل ترکیب نرم کن پارچه است. ترکیبات نرم کن پارچه تولید شده توسط این روش اختراعی ممکن است فرمولاسیون حاوی امولسیون سیلیکون ها را با توزیع اندازه ذرات کم و در مواردی که هیچگونه انعقاد یا سایر انواع بی ثباتی مشاهده نشده باشد، فراهم کند. این فرآیند اجازه می دهد تا به طور کارآمد یک پلیمر سیلیکون را امولسیون کند در حالی که همزمان با نرم کننده پارچه کار می کند تا یک نرم کننده پارچه کاملاً فرموله شده، حاوی پلیمر امولسیون شده درجا در یک مرحله به دست آید. هیچ مرحله ای برای افزودن امولسیون سیلیکون به پراکندگی نرم کننده پارچه مورد نیاز نیست. محصول به دست آمده می تواند به عنوان یک نوع نرم کن غلیظ، حمل و نگهداری شود که پس از آن، قبل از استفاده یا تهویه نهایی، با افزودن آب رقیق می شود.

ویژگی های نرم کننده های هیدروفیلی: (ماده اتمام سیلیکون آب دوست):

  • این ماده می تواند با کمک کاتالیزور و گرمایش، یک فیلم متقاطع روی سطح پارچه ایجاد کند.
  • این ماده نرمی، لغزندگی و خاصیت الاستیکی به پارچه های PES ، پنبه ای و کتان می بخشد.
  • نرمکن هیدروفیل به تنهایی استفاده می شود، یا می تواند همراه با رزین سفت کننده با دوام استفاده شود.
  • تأثیر بسیار کمی روی سفیدی و سایه رنگ پارچه ها دارد.
  • از ثبات خوبی در برابر گرما و قلیایی برخوردار است.
  • قابلیت رطوبت پذیری عالی را به پارچه های تمام شده ارائه می دهد، پارچه هایی را با پوشیدنی راحت به شما می دهد.
  • زردی بسیار کمی در مقایسه با نرم کننده های دیگر کاتیونی، سیلیکون ها دارد.
  • عملکرد سیلیکون به دلیل واکنش پذیری آن با الیاف هنگام استفاده در ماشین آلات رنگرزی با نسبت های طولانی، بهبود یافته است.

کاربرد نرم کن سیلیکونی هیدروفیل:

  • این ماده اتمام سیلیکون آب دوست را می توان به تنهایی یا همراه با رزین با دوام یا سایر نرم کننده ها استفاده کرد. هنگامی که به عنوان نرم کننده استفاده می شود، دوز معمول گرم در لیتر توصیه می شود.
  • این مواد می تواند به تنهایی استفاده شود، یا می تواند همراه با رزین سفت کننده با دوام استفاده شود.
  • محافظت در برابر اشعه ماورا بنفش در برابر اشعه های مضر UV-B ناشی از نور خورشید را فراهم می کند. مقاومت پارگی را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

شرایط نگهداری نرم کن سیلیکونی هیدروفیل:

در مکان خنک و به دور از نور مستقیم خورشید نگهداری شود.

قبل از استفاده خوب هم بزنید.

انواع نرم کن سیلیکونی هیدروفیل:

این ماده به دو فرم خمیری و مایع وجود دارد. و فرم سیلیکونی هیدروفیل کنز آن دارای غلظت بیشتری است.  

تعریف امولسیون هیدروکسیل سیلیکون:

با توجه به تفاوت امولسیفایر، می توان امولسیون هیدروکسیل سیلیکون را به امولسیون هیدروکسیل پلی سیلوکسان کاتیونی و امولسیون آنیونی هیدروکسیل پلی سیلوکسان تقسیم کرد. روغن هیدروکسیل سیلیکون و پارچه دارای واکنش پذیری خاصی هستند، که می تواند تجربه لمس نرم پارچه را به دست آورد. از مقاومت در برابر چین و چروک خاصی برخوردار است و همچنین قدرت الیاف را کاهش نمی دهد. هرچه وزن مولکولی بیشتر باشد، تجربه لمس نرم آن بهتر است. امولسیون هیدروکسیل سیلیکون با وزن مولکولی بالا عمدتا به عنوان صاف کننده پارچه استفاده می شود.

ویژگی ها و مزایای امولسیون هیدروکسیل سیلیکون:

  1. پارچه را با دوام و قابل شستشو، صاف و ترد می کند.

2.هنگامی که با ماده تخلیه کرکی و رقت روغن سیلیکون فوق العاده نرم ترکیب شود، می تواند انواع مختلف پارچه را اسپندکس، پنبه و مخلوط ایجاد کرد.

  1. این اساساً وضعیت غلتک چسبنده را بدون نخ ترک و سایر مشکلات از بین می برد.
  2. می تواند با وسایل کمکی غیر کاتیونی سازگار باشد.

لیست قیمت نرم کن های سیلیکونی هیدروفیل:

ردیف

نام محصول

قیمت

1

قیمت نرمکن سیلیکونی هیدروفیل

تماس بگیرید

مشاوره و درخواست همکاری

کارشناسان پتروشیمی دانشمند آماده پاسخگویی و ارائه خدمات به شما مشتریان گرامی میباشد.

تلفن تماس :
1817 - 026
ایمیل :
Info@chemical-co.com
شبکه های اجتماعی :
آنچه در این مطلب میخوانید !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *