تلفن تماس :

1817 - 026

دی برمو نیتریلو پروپیل آمید(DBNPA)

دی برمونیتریلوپروپیل آمید، یک زیست کش سریع یا نوعی بایوساید قوی است که به راحتی تحت هر دو شرایط اسیدی و قلیایی هیدرولیز می شود. این بایوساید پایه حلال است و در آب ناپایدار است، زیرا به سرعت تجزیه می شود و بسته به شرایط، موادی از جمله آمونیاک، یون های برمید، دی برومواستونیتریل و اسید دی برومو استیک و تعدادی از محصولات را تشکیل می دهد. DBNPA مانند بایوسایدهای هالوژن معمولی عمل می کند و در واقع یک بایوساید غیر اکسید کننده محسوب می شود. این بایوساید غیر اکسید کننده در غلظت های پائین نیز بسیار موثر است.

این ماده با مرکاپتوربنزوتیازول و آب حاوی آمونیاک یا سولفید هیدروژن سازگاری ندارد. این مواد را می توان در محیط های اسیدی، خنثی یا قلیایی استفاده کرد.

از نظر شکل ظاهری این ماده به دو صورت پودری و مایع به بازار عرضه می شود. اما عمده کاربردش در صنعت به صورت مایع هست. زیرا تزریق فرم مایع آن ساده تر است و همچنین درصد غلظت مورد نیاز از دوز مایع گرفته می شود. گرید پودری آن به صورت جامد کریستالی مایل به سفید با بوی ملایم ضد عفونی کننده دارویی است. کمی فرار، بسیار محلول در آب و خورنده است.

مکانیزم بایوساید دی برمو نیتریلو پروپیل آمید:

مکانیزم عملکرد این بایوساید به گونه ای است که در غلظت های کم، رشد باکتری های هوازی، باکتری های بی هوازی، قارچ ها و جلبک ها را کنترل می کند.

این ماده بایوساید پایه حلال نامیده می شود و علت آن هم ناپایداری آن در آب می باشد. این ضدعفونی کننده، در محیط های آبی به سرعت به دی اکسید کربن، آمونیاک و یون برمید در محیط آبی تجزیه می شود. در واقع در واکنش با آب، نوکلئوفیل ها و اشعه ماوراء بنفش تجزیه می شود. این بایوساید غیر اکسید کننده مشابه با بایوسایدهای هالوژن های معمولی عمل می کند.

حلالیت و پایداری غیرمعمول آن در پلی اتیلن گلیکول (وزن مولکولی متوسط، 200) این گلیکول را به یک حلال ترجیحی تبدیل می کند.

مزایای استفاده از DBNPA در سیستم آب شیرین کن RO:

مزایای استفاده از دی برمو نیتریلو پروپیل آمید برای جلوگیری از رسوب زیستی شامل کاهش فشار تغذیه مورد نیاز و فرکانس تمیز کردن سیستم RO است. مزایای دیگر کاهش هزینه های شیمیایی مانند تمیز کردن، کاهش زمان توقف کارخانه و کاهش زمان اپراتورها است. این خواص، منجر به افزایش تولید نیروگاه و کاهش هزینه های عملیاتی عملیات RO می شود.

دوز مصرف DBNPA:

DBNPA توسط عوامل کاهنده غیرفعال می شود، بنابراین اگر مواد کاهنده باقیمانده در آب تغذیه وجود داشته باشد، غلظت بالاتری از DBNPA مورد نیاز خواهد بود. به عنوان مثال، بی سولفیت سدیم (SBS) DBNPA را غیرفعال می کند. اگر SBS در حین عملیات سرویس یا شستشو دوز شود، DBNPA اضافی با نرخ دوز پیشنهادی 1.0 تا 1.3 ppm DBNPA به ازای هر 1 ppm از SBS برای محاسبه غیرفعال کردن مورد نیاز است.

هنگامی که به عنوان یک لایه بردار لجن تصفیه آب استفاده می شود، DBNPA در غلظت 30-50 میلی گرم در لیتر اضافه می شود.

به عنوان یک باکتری کش تصفیه آب برای گردش سیستم های آب خنک کننده استفاده می شود. با توجه به احتباس آب، DBNPA در 10-20 میلی گرم در لیتر اضافه می شود.

کاربرد دی برمونیتریلوپروپیل آمید DBNPA:

  • در صنعت کاغذسازی از DBNPA برای تولید کاغذ به عنوان ماده نگهدارنده در پوشش کاغذ و دوغاب ها به کار می رود. این ماده همچنین به عنوان کنترل لجن بر روی دستگاه های تولید کاغذ، و به عنوان ماده زیست کش در چاه های شکست هیدرولیک و در آب خنک کننده استفاده می شود.
  • از غلظت 10 درصد این ماده برای کاربردهای تصفیه آب، خمیر کاغذ، اسمز معکوس، روغن و گاز و سیالات فلزکاری استفاده می شود.
  • برای ضد عفونی کردن سیستم های RO / NF و جلوگیری از رشد بیولوژیکی سوخت های زیستی نیز از DBNPA استفاده می شود.
  • برای کنترل باکتری‌ها، قارچ‌ها و جلبک‌های لجن‌ساز در کندانسورهای تبخیری و مبدل‌های حرارتی، سیستم‌های شستشوی هوا و سیالات حفاری استخراج روغن استفاده می‌شود.
  • همچنین به عنوان نگهدارنده در رنگ ها، پوشش ها و چسب های صنعتی، مایعات برش فلزکاری نیز استفاده می شود.

لیست قیمت دی برمونیتریلو پروپیل آمید:

ردیف

نام محصول

قیمت

1

قیمت DBNPA

تماس بگیرید

 

Rate this post
مشاوره و درخواست همکاری

کارشناسان پتروشیمی دانشمند آماده پاسخگویی و ارائه خدمات به شما مشتریان گرامی میباشد.

تلفن تماس :
1817 - 026
ایمیل :
Info@chemical-co.com
شبکه های اجتماعی :
آنچه در این مطلب میخوانید !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *