تلفن تماس :

1817 - 026

  1. صفحه اصلی
  2. /
  3. وبلاگ
  4. /
  5. انواع الکل
  6. /
  7. ستو استئاریل الکل

ستو استئاریل الکل

Rate this post

ستو استئاریل الکل:

ستو استئاریل الکل، الکل ستئاریل یا ستیل استئاریل الکل، مخلوطی از الکل های چرب است که بیشتر از الکل های استیل (16 درجه سانتیگراد) و استریل (18 درجه سانتیگراد) تشکیل شده و به عنوان یک الکل چرب طبقه بندی می شود. منبع این ماده محصولات طبیعی مانند سبزیجات و ترکیبات شیمیایی سنتزی است. این ماده به عنوان یک تثبیت کننده امولسیون، ماده مات کننده و سورفاکتانت، تقویت کننده فوم و همچنین به عنوان یک ماده افزایش دهنده ویسکوزیته آبی و غیر آبی نیز استفاده می شود.

این الکل چرب حاوی 10 الی 35% ستیل الکل و 65 الی 90% استئاریل الکل و نیز مقداری از الکل های بلند یا کوتاه زنجیر است. این ترکیب در آب نامحلول است اما در حلال های قطبی، الکل و مواد نفتی محلول می باشد و با اکسید کننده های قوی و نمک های فلزی ناسازگار است.

جدول مشخصات فنی ستو استئاریل الکل:

فرمول شیمیایی ستو استئاریل الکل

 n  C34H72O= متغیر، به طور معمول 14-16

نقطه ذوب

 48°C – 56°C

نقطه جوش

249°C

انحلال پذیری

محلول در روغن، نامحلول در آب

شکل ظاهری

جامد سفید مومی شکل

بو

بدون بو

تولید ستو استئاریل الکل:

اینالکل نوعی  ماده ای مومی است و به طور طبیعی از روغن پالم یا روغن نارگیل گرفته می شود، اما به صورت سنتزی در آزمایشگاه نیز تولید می شود. الکل سیتاریل را با نام های مختلفی مانند الکل C16-18  نیز می شناسند.

کاربرد ماده ستو استئاریل الکل در صنایع:

در صنایع آرایشی و بهداشتی و داروسازی، به عنوان پایدار کننده امولسیون، غلیظ کننده، عامل کدر شدن، سورفکتانت کف کننده و عامل افزایش دهنده ویسکوزیته در محلول های آبی و غیر آبی استفاده می شود. مثلا در تولید کرم های صورت و بدن و لوسیون ها و برای ساخت انواع محصولات مراقبت مو مثل تقویت کننده ها به کار می رود. مکانیزم ستو استئاریل الکل در محصولات آرایشی به گونه ای است که از جدا شدن اجزاء محصول جلوگیری می کند.

ستیل استئاریل الکل، به علت اینکه از روغن برگرفته شده است، به پوست حالت نرم کنندگی می دهد و می تواند در امولسیون های آب در روغن، امولسیون های روغن در آب و فرمولاسیون های آلی یا غیر آبی مصرف شود.

این ماده معمولاً در نرم کننده های مو و سایر محصولات مو به علت آبرسانی و نرم کنندگی و حالت روغنی خود، استفاده شود.

ستو استئاریل الکل همچنین به نام ستیل استئاریل الکل ماده اصلی برای سنتز سورفکتانت کاتیونی، آنیونی و غیر یونی استفاده می شود.

همچنین در تولید مواد شیمیایی و مواد معدنی کاربرد های گسترده ای دارد.

ستو استئاریل الکل به عنوان عامل ویسکوز کننده در فرمولاسیون های ترکیبات ساختمانی مانند: جلا دهنده یا مخلوط های روغن، استفاده می شود. ستو استئاریل الکل را می توان برای اصلاح رئولوژی و ویسکوزیته استفاده کرد.

از ستو اسئاریل الکل 30-70 برای استفاده به عنوان امولیسیفایر، نرم کننده، کنترل کننده ویسکوزیته یا دیسپرس کننده کاربرد داشته باشد.

ستو استئاریل الکل 30-70 همچنین می تواند به عنوان یک واسطه شیمیایی د ر محصولاتی مانند دئودورانت ها و پاک کننده ها مورد استفاده قرار گیرد، که این موضوع در این ماده باعث بهبود خاصیت کف می شود. در نتیجه ستو استئاریل الکل 30-70 (الکل استیل) می تواند در کاربرد های مختلف صنعتی در زمینه نساجی، دارویی، شیمیایی و کشاورزی مصرف شود.

برای جلوگیری از تقسیم مولفه ها در فرمول آرایشی، اصلاح و تنظیم ویسکوزیته و تثبیت کننده کرم ها و لوسیون های امولسیونی به عنوان امولسیون کننده اضافه می شود، این ماده به عنوان ضد عرق استفاده می شود و عمل تحریک کننده ای انجام نمی دهد. باعث نفوذ مواد مغذی به لایه های عمیق تر پوست می شود و فیلم نگهدارنده رطوبت را تشکیل می دهد و خاصیت ضد عفونی کننده دارد.

لیست قیمت ستو استئاریل الکل:

ردیف

نام محصول

قیمت

1

قیمت استئاریل الکل

تماس بگیرید

مشاوره و درخواست همکاری

کارشناسان پتروشیمی دانشمند آماده پاسخگویی و ارائه خدمات به شما مشتریان گرامی میباشد.

تلفن تماس :
1817 - 026
ایمیل :
Info@chemical-co.com
شبکه های اجتماعی :
آنچه در این مطلب میخوانید !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *