تلفن تماس :

1817 - 026

تاثیر عطرها در بازیابی خاطرات و انگیزش عواطف ما

تاثیر عطرها در بازیابی خاطرات

دقت کردید همیشه وقتی یک عطری را میبینید یا بو میکنید یاد شخص خاصی میوفتید؟ بو یکی از مواردی کاملا تاثیر گذار حتی در حافظه انسان است. شما حتی در محیطی که بوی خوش آیندی میاید احساس آرامش میکنید و یا…

در این مقاله از گروه تولیدی و بازرگانی شیمیایی دانشمند میخواهیم اطلاعاتی را درباره این بحث با شما به اشتراک بزاریم.

دلنشین‌ترین رایحه برای راشل هرتس، بوی راسو است. البته او می‌تواند رد پای این تمایل عجیبش را تا خاطره‌ی رانندگی در یک بعد از ظهر تابستانی عطر آگین، وقتی که تنها پنج ساله بود، دنبال کند. آنچه که این متخصص عصب شناسی در دانشگاه براون می‌تواند به یاد بیاورد صحنه‌هایی از این دست است: «آفتاب می‌تابید، جیرجیرک‌ها آواز می‌خواندند، و نسیمی گرم صورتم را نوازش می‌کرد.هنگامی که بوی عجیب و غریبی فضای ماشین را آکنده ساخت، مادر راشل با خوشحالی فریاد زد: من عاشق این بو هستم!در همین لحظه، یک ارتباط عاطفی میان این تجربه‌ی شاد و بوی متمایز راسو شکل گرفت.

تاثیر عطرها در بازیابی خاطرات و انگیزش عواطف ما

فرهنگ رایحه ها

اگرچه مردمان یک فرهنگ، عموماً، در تداعی‌های عام با رایحه‌هایی خاص مشترک هستند، هرتس در کتاب جدیدش، رایحه‌ی آرزو، نشان داده است که غالباً رایحه‌ها به پاسخ‌های خاص و شخصی نیز منجر می‌شوند. اصلی که اعتبار عام و جهان‌شمول دارد، و البته اغلب مغفول می‌ماند، تأثیر گسترده‌‌ی بوها بر زندگی هر روزه‌ی ما است.

مقاله ای درباره تاثیر شگرف عطرها بر حافظه بخوانید

ترزا مالنر، مدیر اجرایی مؤسسه‌ی حس بویایی، شاخه‌ی تحقیقاتی و آموزشی صنایع عطر، می‌گوید: «رایحه‌ها می‌توانند آثار مثبت و قابل مشاهده‌ای بر خلق و خو، کاهش استرس، بهبود کیفیت خواب، حس اعتماد به نفس، و توان اجرایی فیزیکی و شناختی ما داشته باشند.» شما می‌توانید با افزایش آگاهی‌ درباره‌ی اینکه عطرهای خاص چگونه بر شخص شما اثر می‌گذارند، سلامتی و شادابی‌خود را بهبود ببخشید و شاهد تاثیر عطرها در بازیابی خاطرات و انگیزش عواطف ما باشید.

Rate this post
مشاوره و درخواست همکاری

کارشناسان پتروشیمی دانشمند آماده پاسخگویی و ارائه خدمات به شما مشتریان گرامی میباشد.

تلفن تماس :
1817 - 026
ایمیل :
Info@chemical-co.com
شبکه های اجتماعی :
آنچه در این مطلب میخوانید !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *